میراث آریا- سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه به واسطه منابع غنی طبیعی، تاریخی و فرهنگی بالقوه گردشگری از استان‌های توانمند جهت سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت‌های گردشگری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه، نصرت‌الله سپهر افزود: این استان با دارا بودن 50 منطقه ملی نمونه گردشگری مصوب که شاخص‌ترین این مناطق بیستون، طاق بستان، غار قوری قلعه، سراب نیلوفر، تالاب هشیلان، ویس القرن هستند، بستر مناسبی را جهت توسعه توریسم فرهنگی، ژئوتوریسم و توریسم طبیعت‌گردی دارد. البته توسعه این مناطق مستلزم جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.
وی اظهار کرد: واگذاری مناطق نمونه گردشگری بر اساس قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به این صورت است که توسعه زیرساخت‌های گردشگری از قبیل اماکن پذیرایی، تفریحی و گذران اوقات فراغت با اولویت به سرمایه ‌گذاران بومی داده می‌شود. اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه فراخوان سرمایه‌گذاری مناطق نمونه ملی استان با شرح توانمندی‌ها را در روزنامه‌های کثیرالانتشار و سایت‌های مرتبط اعلام خواهد کرد تا از این طریق نسبت به جذب سرمایه‌گذاران توانمند استانی، ملی و بین‌المللی اقدام کند.
وی در پایان افزود: این اداره کل در راستای وظایف سازمانی نسبت به ایجاد زیرساخت‌ها از قبیل راه دسترسی، ایجاد شبکه آبرسانی و برق‌رسانی به مناطق نمونه گردشگری اقدام می‌کند تا سرمایه‌گذاران با توان و انگیزه بیشتری در این مناطق سرمایه‌گذاری کنند.
این مقام مسوول خاطر نشان کرد: تمام کسانی که اقدام به ساخت واحدهای گردشگری کرده‌اند، طبق شیوه‌نامه جدید سازمان مرکزی شامل دریافت رقم یارانه می‌شوند که این رقم بین 8 تا 12 درصد است.