تیم امید وسایه ناامیدی

گروه ورزش : از زمانی که حبیب کاشانی به‌عنوان مدیر تیم فوتبال المپیک انتخاب شد تا «وتوی» حضور زلاتکو کرانچار در این تیم که چهارشنبه گذشته رخ داد، زمان زیادی نگذشته است. با این حال به نظر می‌رسد ماه عسل حبیب کاشانی و تیم المپیک خیلی زود به پایان رسیده‌ است. کاشانی که از طرف رئیس فدراسیون فوتبال حکم مدیریت تام‌الاختیار تیم المپیک را دریافت کرده بود، نه‌تنها به نشست کمیسیون تایید مربیان خارجی در وزارت ورزش دعوت نشد بلکه حتی از او نظری هم خواسته نشد، این در حالی است که کاشانی چندین بار ازطریق افراد نزدیک به وزیر ورزش و جوانان درخواست ملاقات کرد تا درباره کرانچار توضیحات لازم را بدهد، اما به درخواست وی پاسخ مثبت داده نشد. این موضوع، مدیریت کاشانی در تیم المپیک را به چالش کشیده است و حتی خبرگزاری تسنیم خبر داد وی قصد دارد یکشنبه آینده به جلسه کمیته فنی و توسعه فدراسیون برود و استعفای خود را از مدیریت تیم المپیک اعلام کند. اگر تصمیم کاشانی تغییر نکند، وی یکشنبه پیش‌رو استعفایش را اعلام می‌کند و باید دید واکنش رئیس فدراسیون و سایر اعضا به این موضوع چگونه خواهد بود.

بازگشت به گزینه داخلی

حالا فارغ از ماندن یا رفتن کاشانی سرنوشت سرمربی تیم امید است که همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. درحالی‌که کاشانی سکوت کرده و کفاشیان خیلی زود به خواست وزارت ورزش در «وتوی» کرانچار گردن گذاشته است آیت‌اللهی نایب‌رئیس فدراسیون از انتخاب سرمربی در آینده نزدیک خبر می‌دهد.چ

او به «ایسنا» گفته است: «فردا در جلسه کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال جلسه‌ای در این رابطه برگزار خواهیم کرد و از گزینه‌های داخلی یکی را انتخاب می‌کنیم.» هادی آیت‌اللهی، با تاکید بر اینکه فرصت پیش‌رو برای انتخاب سرمربی خارجی بسیار محدود است، گفت: «با توجه به مدت زمان کمی که پیش‌رو داریم، بحثی برای انتخاب سرمربی خارجی مطرح نیست و تنها گزینه‌ای که می‌توانست در این رابطه مطرح باشد زلاتکو کرانچار بود؛ چرا که او مدت طولانی در ایران مربی‌گری کرده بود و با ویژگی‌های بازیکنان ایرانی آشنایی داشت.» این اظهار نظر نشان می‌دهد فدراسیون بار دیگر فرمان را به سمت استفاده از مربی داخلی برگردانده است. رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال همچنین درمورد اسامی مورد نظر برای تصدی سمت سرمربیگری در تیم ملی امید گفت: «پنج گزینه در ارتباط با انتخاب سرمربی تیم ملی امید مورد نظر است که یکشنبه در این رابطه تصمیم‌گیری خواهیم کرد.»

آیت‌اللهی همچنین در پاسخ به اینکه آیا اسامی مربیان داخلی قبلی که برای مربیگری در تیم ملی امید مطرح بوده، باز هم مدنظر قرار خواهد گرفت، گفت: «بله. برخی از این مربیان که در مرتبه قبل نام آنها به‌عنوان گزینه مطرح بود، باز هم در گزینه‌های انتخاب سرمربیگری تیم ملی امید مدنظر قرار دارند.»

انتقاد فرکی

همین تصمیم‌ها و از این شاخه به آن شاخه پریدن‌ها سرو صدای کارشناسان را هم درآورده است.

حسین فرکی که نام خودش هم برای هدایت این تیم مطرح بوده است با انتقاد از شرایط موجود به«ایسنا» می‌گوید: «در حال حاضر تمام مربیان داخلی درگیر لیگ هستند و باید زمانی که آنها باشگاه نداشتند به سراغ‌شان می‌رفتند. در حال حاضر کار از دست همه خارج شده است و تیم ملی امید کاسه چه کنم به دست گرفته است.»

وی درباره شرایط تیم ملی امید و نداشتن سرمربی در حالی که حدود ۳ ماه تا شروع رقابت‌های مقدماتی المپیک ریو باقی مانده است، تاکید کرد:‌«آنچه مشخص بوده این است که تیم ملی امید زمان را از دست می‌دهد و باید هرچه سریع‌تر نسبت به انتخاب سرمربی‌اش اقدام شود. ما در مرحله اول قرعه خوبی نصیب‌مان شده است؛ اما باید بدانیم که این مرحله بسیار مهمی است و باید به راحتی از این گروه صعود کنیم. مراحل بعدی است که به‌عنوان سنگ محک تیم ملی مشخص می‌شود و ما باید آنجا شایستگی خود را ثابت کنیم.»