تبعید از تبعیدگاه!

اکبر خانمحمدی- همه چیز از سه هفته پیش شروع شد. زمانی که الشارجه در نیمه نهایی جام حذفی با الاهلی بازی داشت. مشکلات خطیبی و رنه وبر سرمربی برزیلی الشارجه از همانجا استارت خورد. وقتی در نیمه دوم تابلوی تعویض شماره خطیبی را نشان داد این بازیکن از کوره در رفت و به محض خارج شدن از زمین برای سرمربی تیمش داد و بیداد کرد.

این حرکت مهاجم ایرانی شارجه از چشم دوربین‌های تلویزیونی دور نماند تا مساله بیخ پیدا کند و درگیری خطیبی و رنه وبر به اینجا ختم نشود.

آنها در رختکن نیز با هم درگیر شدند و مهاجم ایرانی شارجه سرمربی تیمش را مورد ضرب و شتم قرار داد. روزنامه البیان درباره این حرکت خطیبی نوشت: «اگر سرپرست تیم دخالت نمی‌کرد و جلوی خطیبی را نمی‌گرفت شاید اتفاق بدی برای وبر می‌افتاد. به هر حال موضوع در همان روز تمام شد».

درست بعد از این اتفاقات بود که سرمربی برزیلی شارجه تاکید کرد که خطیبی دیگر اجازه حضور در تمرینات را ندارد و باشگاه باید وضعیت او را مشخص کند. البته حکم اخراج خطیبی قبل از این حرف‌ها صادر شده بود!

نیم فصل که تمام شد خیلی از کارشناسان گفتند که دوران فوتبال خطیبی با الشارجه به پایان رسیده. چون این مهاجم در یک نیم فصل فقط ۴ گل زد که این آمار برای مهاجمی که این همه هزینه برای تیمش داشته بد بود.

گل‌نزنی خطیبی مشکل اصلی او با این تیم اماراتی بود . او نتوانست انتظارات را برآورده کند تا به هر حال اخراج شود.

خطیبی هم مثل برهانی

بعد از برهانی، خطیبی دومین بازیکن ایرانی است که از لیگ امارات اخراج می‌شود. برهانی به خاطر عملکرد ضیعفش از النصر جدا شد و برای ادامه فوتبال به ایران بازگشت. اما تکلیف خطیبی هنوز مشخص نیست.

این بازیکن هنوز در مورد تیم آینده‌اش تصمیم نگرفته. البته پیشنهادهایی از سوی مسوولان باشگاه سپاهان به دست او رسیده. لوکا سرمربی سپاهان از مسوولان باشگاه خواست تا این مهاجم برای بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا در سپاهان توپ بزند.خطیبی اگر بخواهد به ایران برگردد، باید قراردادش را با الشارجه فسخ کند.اما این کار خیلی سخت است.

مهاجم ایرانی الشارجه برای فسخ قراردادش پول زیادی باید پرداخت کند. او حداقل باید نصف مبلغ قرارداد خود را بدهد تا این باشگاه رضایت‌نامه‌اش را صادر کند. با این حساب حضور خطیبی در سپاهان هنوز مشخص نیست.

خطیبی به جای عماد رضا

هنوز خطیبی به سپاهان نیامده،‌مسوولان باشگاه درصدد هستند تا مهاجم عراقی تیمشان را بفروشند. در حال حاضر عماد رضا از چند تیم پیشنهاد دارد. العین، الفجیره و الاعراقی تیم‌هایی‌اند که به دنبال جذب عماد رضا هستند. سپاهانی‌ها با فروش این مهاجم می‌خواهند ۳۰۰میلیون به خطیبی بدهندتا این بازیکن به جای عماد رضا در جام باشگاه‌ها بازی کند. آنها با این کار مشکل حضور ۴بازیکن خارجی در تیمشان را حل می‌کنند.

طبق قوانین لیگ ایران هر تیم فقط می تواند از ۳بازیکن خارجی به طور همزمان در زمین استفاده کند.

حالا ۷نفر هستند

لیگ امارات فصل جدیداش را با ۹لژیونر ایرانی شروع کرد. برهانی، خطیبی، مبعلی و کاظمیان، سامره، عنایتی، شجاعی، کعبی و فرهاد مجیدی ۹لژیونر ایرانی بودند که امسال در امارات توپ می‌زدند. اما با گذشت یک نیم فصل از این لیگ، دو بازیکن ایرانی اخراج شدند تا تعداد لژیونرها به ۷نفر برسد، این طور که مشخص است احتمال دارد تعداد بازیکنان ایرانی کمتر هم بشود.

فرهاد مجیدی هم فعلا شرایط خوبی ندارد. او امسال نتوانست انتظارات را برآورده کند و احتمال جدایی‌اش از النصر زیاد است. اما بقیه لژیونرها شرایط تقریبا خوبی دارند. کاظمیان، سامره و مبعلی در شرایط بسیار مناسبی قرار دارند و عنایتی، شجاعی و کعبی نیز توانستند رفته رفته در ترکیب تیم‌هایشان جا بیفتند.

حرف‌های قلعه‌نوعی درست بود

ناکامی بازیکنان ایرانی در لیگ امارات برای مربیان تیم‌ملی قابل پیش‌بینی بود.

امیر قلعه‌نوعی، سرمربی تیم‌ملی بارها گفته بود که لیگ امارات سطح پایینی دارد و این مساله به بازیکنان لطمه می‌زند و به ضرر تیم‌ملی تمام می‌شود.

اما بازیکنان شاغل در امارات معتقد بودند که فوتبال امارات در سطح بالایی است و باعث پیشرفت بازیکنان ایرانی می‌شود. به هر حال گذشت زمان نشان داد که حرف‌های سرمربی تیم‌ملی درست است و بازیکنان ایرانی نمی‌توانند در امارات پیشرفت کنند. حالا خطیبی و برهانی از امارات اخراج شدند و مشخص نیست بعد از آنها چه بازیکنی از تیم خود اخراج می‌شود.