اتحادیه باشگاه‌های فوتبال‌ایران با ارسال نامه‌ای به رییس سازمان تربیت بدنی ۱۲ پیشنهاد برای خصوصی سازی‌این رشته را ارائه کرد. در نامه اتحادیه باشگاه‌های فوتبال‌ایران برای علی‌سعیدلو آمده است: «با عنایت به رشد چشمگیر باشگاه‌های حرفه‌ای و اختلاف بین فوتبال ما و کشورهای پیشرفته جهت دستیابی به مدارج عالی، خصوصی‌سازی باشگاه‌های فوتبال ‌ایران امری اجتناب‌ناپذیر است، از سوی دیگر با توجه به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی‌ایران برای بسط و گسترش ورزش و همچنین اهمیت ورزش در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور باید توجه ویژه‌ای به محاسن خصوصی‌سازی از جمله اداره کردن اقتصادی مجموعه‌های ورزشی، حذف بوروکراسی، احساس تعلق و مالکیت در میان کارکنان باشگاه، انعطاف‌پذیری و بروز استعدادها مبذول گردد.»

در ادامه نامه‌این اتحادیه به سعیدلو آمده است: هم اکنون بخش اعظم باشگاه‌های فوتبال کشور از حمایت‌های قانونی بی‌بهره‌اند، در حال حاضر تنها قانون حمایتی مصوب کشور که می‌توان به آن اشاره نمود بند «ب» ماده ۱۱۷ قانون برنامه چهارم توسعه جمهوری اسلامی‌ایران است که دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۱۶۰ قانون برنامه چهارم را مجاز به هزینه نمودن یک درصد از اعتبارات خود در جهت امور ورزش نموده است. حال آنکه مصوبه کاملا در شرایط اجرا به سلیقه مدیران بستگی دارد.

از سوی دیگر از آنجا که بر اساس سند راهبردی نظام جامع و توسعه تربیت بدنی و ورزش کشور مصوبه سال ۱۳۸۲ هیات محترم وزیران در جهت افزایش سهم اقتصاد و توسعه صنعت ورزش حرفه‌ای مقرر گردیده بود که در افق ۱۰ ساله باشگاه‌های حرفه‌ای به هفتاد باشگاه، ورزشکاران حرفه‌ای به هفت رشته و پنج هزار نفر ارتقا یابند، اکنون نه تنها پس از گذشت شش سال به هیچ یک از اهداف فوق‌الذکر دست نیافته‌ایم، بلکه هنوز حتی به آستانه ورزش حرفه‌ای نیز ورود ننموده‌ایم.

به نظر می‌رسد لازم است امر توسعه باشگاه‌های آماتوری و حرفه‌ای به عنوان اساس و بنیان توسعه ورزش به صورتی جدی مورد مطالعه و بررسی علمی‌آن دستگاه ارزشمند و تعیین‌کننده کشور قرار گیرد، لذا با توجه به نیاز فوری و حیاتی در حال حاضر و اهمیت موضوع، ضمن تقاضای طرح جدی موضوع در برنامه‌های نزدیک آن نهاد محترم راه حل‌های پیشنهادی ‌این اتحادیه را جهت انجام موفقیت‌آمیز خصوصی سازی باشگاه‌های کشور برای تشویق سرمایه‌گذاران و تسهیل امر سرمایه‌گذاری در ورزش به‌ویژه باشگاه‌های فوتبال را ذیلا به حضورتان معروض می‌داریم:

۱ - تشکیل هیات خصوصی‌سازی توسط کارشناسان خبره کشور، خارج از سیستم دولتی و سازمان تربیت بدنی که با نگاه دولتی اداره می‌شوند.

۲ - باشگاه‌های دولتی در یک پروسه پنج ساله به هیات‌مدیره‌ای متخصص در امر ورزش و کاملا خصوصی که درآمدزایی و توانمندسازی باشگاه را در یک دوره ۵ ساله تضمین و حداقل به اندازه نیمی‌از ارزش باشگاه ضمانت نامه بانکی ارائه نمایند واگذار گردد (توانمند نمودن باشگاه به معنای واقعی و بر اساس برنامه‌های روز جهانی منظور نظر است.)

۳ - تامین اعتبار باشگاه: جهت انجام صحیح روند خصوصی‌سازی با مساعدت دولت به میزان آخرین اعتبار سال ۱۳۸۸ به مدت پنج سال با در نظر گرفتن نرخ تورم سالانه بانک مرکزی تداوم یابد.

۴ - از آنجا که یکی از اساسی‌ترین مشکلات باشگاه‌ها نداشتن زمین برای احداث استادیوم محل تمرین و مسابقه می‌باشد تحویل زمین با کاربری‌های ورزشی در طرح جامع شهر محل فعالیت با امکان تغییر کاربری درصدی برای تاسیس بخش تجاری (همانند دستورالعمل مصوب شورای شهر تهران برای سرمایه‌گذاری در بخش ورزش از طرف دستگاه‌های ذی‌ربط) به باشگاه‌های لیگ حرفه‌ای و فعال در لیگ آماتوری که دارای شرایط کامل تجاری و حرفه‌ای می‌باشند.

۵ - در اختیار گذاردن مجموعه ورزشی استان به صورت اجاره به شرط تملک به باشگاه‌های ورزشی به‌صورت حرفه‌ای با اقساط حداقل بیست ساله.

۶ - پرداخت حق پخش تلویزیونی واقعی با نگاه دقیق کارشناسی.

۷ - تصویب قانون استفاده از دوره مقدس نظام وظیفه برای قهرمانان ملی و بازیکنان لیگ برتر یا قابل خرید نمودن آنان جهت کمک به جوانان مستعد و باشگاه‌های کشور و توسعه سرمایه‌‌گذاری در پرورش استعدادها.

۸ - معافیت گمرکی واردات تجهیزات و کالاهای ورزشی باشگاه‌های فعال در بخش‌های حرفه‌ای تا سقفی معین در سال.

۹ - هزینه نمودن از محل مالیات بردرآمد سازمان‌ها و موسسات در فعالیت‌های ورزشی باشگاه‌ها با ارائه اسناد از مراجع ذ‌ی‌ربط.

۱۰ - پرداخت وام‌های بدون بهره با اقساط طولانی مدت برای احداث اماکن و تاسیسات ورزشی و جلوگیری از هزینه نمودن در موضوعات دیگر.

۱۱ - اصلاح قوانین مربوط به مالکیت معنوی و حمایت از قوانین مربوط به عدم استفاده از نام‌های تجاری به منظور استفاده باشگاه‌ها از نام، مارک، البسه مدارس و آکادمی‌های منتسب به خود.

۱۲ - پرداخت تسهیلات برای تشکیل و ‌ایجاد فروشگاه‌های باشگاهی و معافیت در عوارض و صدور پروانه.