رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: نوع برخورد مسوولان با ورزشکاران با اخلاق باید متفاوت با سایر افراد باشد تا همه به رعایت اصول جوانمردانه در ورزش تشویق شوند. بهرام افشارزاده در گفت‌وگو با سایت نسل آفتاب گفت: اگر می‌خواهیم اخلاق را در جامعه بسط دهیم باید برای قهرمانان بااخلاق احترام قائل شویم و توجه ویژه‌ای نسبت به آنها داشته باشیم. تشویق و حمایت از آنها به معنای سوق دادن جامعه ورزش به رعایت مسائل اخلاقی است.

وی اضافه کرد: اخلاق فقط برپایی نماز و روزه گرفتن نیست بلکه یک ورزشکار باید با مردم معاشرت داشته باشد.

مسوولان ورزش باید به امور مردم رسیدگی کنند و به آنها احترام بگذارند. به عقیده من ورزش یعنی جوانمردی بر این اساس هر کسی تحت هر عنوانی در ورزش فعالیت می‌کند باید این اصول را رعایت کند.اگر صبور نباشیم و گذشت نداشته باشیم ورزش کردن هیچ فایده‌ای ندارد. افشارزاده با اشاره به مسائل غیراخلاقی که گاهی در رشته فوتبال مشاهده می‌شود خاطر نشان ساخت: ورزشکاران باید اشتباه داور را نادیده بگیرند و در میدان خضوع و خشوع داشته باشند. گاهی در فوتبال می بینیم که با یک مورد کوچک که حتی بعدا با تفسیر کارشناسان مشخص می‌شود داور درست قضاوت کرده یک بازی به جنجال کشیده شده و میدان فوتبال جلوه زشتی پیدا می‌کند. به هر حال تنها اخلاق است که از یک ورزشکار باقی می‌ماند چون عمر قهرمانی خیلی کوتاه است.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص فرهنگ سازی در ورزش اظهار داشت: آموزش و پرورش در این خصوص نقش مهمی دارد. چون مربیان پایه در شکل‌گیری شخصیت ورزشکاران خیلی موثر هستند. در مجموع مربیان حرف اول را در فرهنگ سازی می زنند و آنها آیینه تمام نمای ورزشکار هستند.البته باید آموزش مسائل اخلاقی قدم به قدم باشد و مربی بداند از چه راهی می‌توان مسائل اخلاقی را به شاگردش بیاموزد. مربی ابتدا باید روانشناس خوبی باشد و همان طور که بسته به فیزیک بدنی ورزشکاران باید تغذیه آنها با هم متفاوت باشد. در آموزش مسائل اخلاقی نیز این مساله را باید رعایت کرد که یک روش را در مورد همه به کار بست.