۱۰ نکته که در شستن لباس باید رعایت کنیم

شستن لباس ها یکی از ابتدایی‌ترین کارها به منظور حفظ نظافت و سلامت اعضاء خانواده است. اگرچه این کار را تقریبا هر روزه انجام می‌دهیم، دفعات زیادی پیش می‌آید که از نتیجه کار به هیچ عنوان راضی نیستیم و در بسیاری از موارد حتی لباس ها نیز آسیب می‌بینند.

در چنین مواقعی همیشه این سوال را از خودمان می‌پرسیم که کجای کار اشتباه است؟ در این مطلب نکاتی را مرور خواهیم کرد که در هنگام شستن لباس باید رعایت کنیم تا به بهترین نتیجه ممکن برسیم.

شرکت رسا سرویس با در اختیار داشتن کادری مجرب و آموزش دیده آماده است تا خدماتی مانند نصب، تعمیر و راه‌اندازی دستگاه‌های الکتریکی شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به انجام رساند. در میان خدمات رسا سرویس می‌توان به سرویس‌دهی انواع مختلف دستگاه‌های پیشرفته مانند تعمیر ماشین لباسشویی بوش اشاره کرد. در صورتی که به دنبال یک شرکت معتبر برای تعمیر لوازم برقی خود هستید، با مشاورین ما تماس بگیرید.

لباس‌ها را بر اساس رنگ و نوع پارچه دسته‌بندی کنید

با هر بار شستن لباس‌ها، مقداری از رنگ آن در داخل آب باقی می‌ماند. به عنوان مثال، رنگی مانند نیلی اغلب اثر ناچیزی روی شلوارهای جین بر جای می‌گذارد. این رنگ به مرور زمان محو می‌شود، اما اثر آن را مطمئنا می‌توان مشاهده کرد. به همین خاطر است که باید لباس‌های جدید خود را پیش از قاطی کردن با باقی لباس‌ها حداقل یک بار امتحان کنید که آیا رنگ پس می‌دهند یا خیر. علاوه بر موارد واضحی مانند جدا کردن رنگ‌های روشن از رنگ‌های تیره، باید لباس‌ها را بر اساس نوع پارچه و ویژگی‌های الیاف آن دسته‌بندی کنید.

شوینده مناسب با لباس‌های خود خریداری کنید

برای شستشوهای روزانه، شوینده‌های مایع و پودری تا حدودی کارساز هستند. این شوینده‌ها روغن، لکه و آلودگی‌های مختلف را تا حد زیادی از بین می‌برند و مشکلی از این بابت ندارند. به یاد داشته باشید که پودر لباسشویی برای تمیزکاری گرد و خاک و شوینده‌های مایع برای تمیز کردن لباس‌های ظریف، لباس کودک و سایر پارچه‌های نفیس تناسب بیشتری دارد. در همان حال، سعی کنید که تا حد امکان از سفیدکننده برای لباس‌های مختلف استفاده نکنید، چرا که این کار عمر مفید پارچه را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

اگر لباس‌های خود را مرتبا می‌شویید، بهتر است که شوینده‌های سازگار با محیط زیست را حداقل یک بار امتحان کنید. سورفاکتانت این شوینده‌ها به جای مواد شیمیایی اغلب از روغن‌های گیاهی مانند نارگیل تهیه می‌شود. به دنبال محصولاتی باشید که روی بسته‌بندی خود به این ویژگی اشاره دارند.

شستن لباس

لکه‌ها را قبل از انداختن لباس در ماشین لباسشویی تا حدی تمیز کنید

اگر سرعت عمل داشته باشید، امکان جلوگیری از ماندگاری لکه‌ و آلودگی در بافت اصلی لباس وجود دارد. لکه‌های به وجود آمده روی لباس‌ها را اغلب می‌توانید با مخلوطی از سرکه سفید، نمک و آب از میان بردارید. اگر غذا یا سس روی لباس‌تان ریخت، کمی نشاسته ذرت روی آن قرار دهید. به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس آن را با استفاده از یک پارچه نرم بردارید. حتما لکه‌ها را با ملایمت هرچه تمام‌تر پاک کنید تا پخش نشوند. همچنین به جای استفاده از آب گرم یا داغ، از آب ولرم و سرد کمک بگیرید.

زیپ لباس‌ها را ببندید

قبل از قرار دادن لباس‌ها در لباسشویی، زیپ‌ آن‌ها را ببندید تا باعث آسیب رساندن به ماشین لباسشویی یا بقیه لباس‌ها نشوند. با این حال، هیچ نیازی به بستن دکمه لباس‌ها ندارید، چرا که فشار زیادی روی آن‌ها وارد شده و احتمال کنده شدن وجود دارد.

متخصصین رسا سرویس تعمیر انواع ماشین لباسشویی آاگ را با استفاده از بروزترین تجهیزات انجام می‌دهند. در هر ساعتی از شبانه‌روز با ما تماس بگیرید تا کارشناسان مربوطه بلافصله به منزل شما اعزام شوند. بدین ترتیب، مشکل دستگاه شما پس از بررسی‌ تخصصی به بهترین شکل ممکن برطرف خواهد شد.

جیب‌ها را قبل از شستشو خالی کنید

دست در جیب لباس‌ها کرده و آن‌ها را به صورت کامل خالی کنید. جوراب‌ها را برعکس کنید و از خالی بودن آن‌ها اطمینان داشته باشید. هرگونه شیء اضافی در داخل جیب‌ها می‌تواند آسیب‌های زیادی به ماشین لباسشویی و لباس‌های دیگر وارد کند. برای مثال، موارد زیادی وجود دارند که قطعات فلزی وارد موتور دستگاه شده و آن را خراب می‌کنند.

لباس‌ها را برعکس کنید

تی‌شرت‌های ظریف، ژاکت و لباس‌های کتانی را برعکس کنید تا در هنگام شستشو آسیب نبینند. به همین شکل، لباس‌های تیره و مستعد رنگ پس دادن را برعکس کنید، چرا که سایش با لباس‌های دیگر در هنگام شستشو به خودی خود می‌تواند باعث پارگی الیاف شده و رنگ لباس را نیز دستخوش تغییر کند.

لباس

لباس‌ها را قبل از شستشو تعمیر کنید

توجه به این نکته بسیار مهم است که لباس‌ها حتما باید پیش از شستشو تعمیر شوند. حرکات لباس در داخل ماشین لباسشویی می‌تواند وضعیت آن‌ها را بسیار بدتر کند. با کمی حوصله می‌توانید به صورت کامل از چنین وضعیتی جلوگیری کنید.

لباس‌های ظریف را با دقت بیشتری بشویید

برای اینکه موارد ظریف مانند لباس‌های زیر شکل خود را حفظ کرده و عمر بیشتری داشته باشند، آن‌ها را با دست و در یک تشت آب سرد بشویید. اگر می‌خواهید لباس‌های زیر را با استفاده از ماشین لباسشویی بشویید، آن‌ها را داخل یک پارچه توری قرار دهید. این کار می‌تواند از گشاد شدن و ساییدگی لباس‌ها جلوگیری کند.

همچنین لباس‌های ظریف شامل پارچه‌های ابریشم، ساتن و توری هستند. این لباس‌ها باید با تنظیمات آرام ماشین لباسشویی یا با دست شسته شوند. شلوار جین و سایر وسایل در هنگام خیس شدن بسیار سنگین بوده و زمان زیادی طول می‌کشد تا کاملا خشک شوند. به همین خاطر آن‌ها را از لباس‌های ظریف دور نگه دارید. حوله‌های خود را نیز تا حد امکان با دست بشویید، چرا که در هنگام شستشو پرز زیادی از دست داده و معمولا هم رنگ پس می‌دهند.

از شوینده کمتری استفاده کنید

یکی از رایج‌ترین اشتباهات در هنگام شستن لباس‌ها، استفاده از شوینده بسیار زیاد است. مصرف بیش از حد مواد شوینده می‌تواند باعث ایجاد مقدار قابل توجهی گاز شیمیایی شده و به لباس‌ها و سلامت شما آسیب بزند. در ابتدا، از نصف مقدار توصیه شده استفاده کنید و بر اساس رضایت خود آن را افزایش دهید.

از آب با دمای مناسب بهره بگیرید

انتخاب دمای مناسب آب برای شستن لباس‌ها اهمیت زیادی دارد. آب سرد برای پارچه‌های ظریف عملکرد خوبی دارد. همچنین استفاده از آب سرد بخشی از هزینه‌های کلی خانه را کاهش می‌دهد.

https://rasaservices.co

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.