یکی از مدیران شرکت ملی نفت ایران، «سهیم نبودن ایران در میدان گازی آرش که توسط یکی از مقامات عربستان سعودی مطرح شده است» را سخنی بی‌ربط دانست. محمدباقر سلیمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره اینکه یکی از مقامات عربستانی اعلام کرده است که «میدان گازی آرش خارج از محدوده آب‌های سرزمینی ایران قرار دارد»، تصریح کرد: چنین حرفی درست نیست و هر کسی چنین موضوعی را مطرح کرده سخن بی‌ربطی گفته است. مدیر امور تولید شرکت نفت فلات قاره با اشاره به اینکه ایران منتظر نشست‌های مشترک در مورد میدان آرش است،‌ در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات درمورد میدان آرش با مقامات کویتی خواهد بود یا عربستان سعودی، گفت: تاکنون چیزی در این مورد به ما گفته نشده، صحبت‌هایی هم که تاکنون شده در سطح مقامات بالای کشوری بوده است.

سلیمانی در مورد اینکه آیا ایران توسعه میدان آرش را آغاز کرده است؟ تاکید کرد: ایران تاکنون اقدامی برای توسعه این میدان مشترک انجام نداده است.

مجله اقتصادی میس طی گزارشی به نقل از یکی از مقام‌های سعودی آورده است: در نبود موافقت‌نامه تعیین حدود مرز دریایی بین ایران و کویت، عربستان از موافقت‌نامه دریایی خود برای استخراج مرز این میدان استفاده کرده و به این نتیجه رسیده است که ایران هیچ سهمی در این میدان ندارد.این مقام سعودی گفته است: «کویت می‌تواند با ایران گفت‌و‌گو کند، اما نمی‌تواند به صورت مستقل در این باره مذاکره نماید. مذاکرات باید توسط هیات مشترک عربستان و کویت برگزار شود.»

در این گزارش آمده است: «عربستان به نیروهای امنیت دریایی خود دستور داده است تا به ناوچه‌های توپدار ایرانی که به این میدان نزدیک می‌شوند تیر‌اندازی کنند.»

البته مجله اقتصادی میس بلاتکلیفی میدان آرش را بیشتر به ضرر کویت و عربستان دانسته است؛ چراکه این ۲ کشور با کمبود منابع گازی روبه‌رو هستند.