به گزارش اینپیا، در این نمایشگاه معتبر جهانی پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات خط تولید صنایع پلیمر، پلاستیک، لاستیک و همچنین صنعت بازیافت، صنایع ماشین‌آلات کمکی، قالب، سیستم‌های خنک‌کننده، دستگاه‌های حرارتی و کنترلی، نیوماتیک هیدرولیک، مواد اولیه پلیمری، شیمیایی و پلاستیک، افزودنی‌های مستربچ، کامپوزیت، پرکننده‌ها، تقویت‌کننده، بسته‌بندی، سیلوی ذخیره‌سازی و تجهیزات آن، کدنویسی و برندینگ، نهادهای ترویج تجارت و انجمن‌های حرفه‌ای، موسسات تحقیق و توسعه، آموزش و پرورش و ... به معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

در این نمایشگاه ۶ شرکت ایرانی از جمله هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی جم، پتروبن، SPII، پلیمر سل و انجمن ملی صنایع پلیمر ایران غرفه داشتند.

چند ماه قبل از شروع نمایشگاه با نماینده رسمی برگزار‌کننده پلاست ایندیا در ایران مذاکراتی صورت گرفت و انجمن برای اخذ غرفه اقداماتی را انجام دادند و اطلاع‌رسانی پوستر نمایشگاه در کانال‌های انجمن، سایت و همچنین ارائه پوستر از طریق غرفه انجمن در نمایشگاه ایران پلاست صورت گرفت. همزمان با برگزاری نمایشگاه، انجمن ترویج صادرات پلاستیک (The plastics export peomotion council)  با اسپانسری وزارت بازرگانی و صنایع هند برنامه‌ای به نام RBSM ترتیب دادند و از تولیدکنندگان سراسر جهان دعوت به عمل آمد تا در این برنامه در قالب هیات تجاری حضور یابند. انجمن ملی نیز همچون دوره قبلی برگزاری این نمایشگاه به سبب ارتباطاتی که با برگزار‌کنندگان برنامه مذکور داشتند تمامی اطلاعات لازم را از طریق کانال‌های اطلاع‌رسانی در اختیار اعضا قرار داده و در تمامی مراحل تکمیل فرم‌های ثبت‌نام و اخذ ویزا راهنمایی‌های لازم را ارائه دادند. شرکت کیمیاران، گیتی‌سازان، مشاور پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس، گرانول انیسی، مدرن صنعت، آوند پلاست کرمان، طب پلاستیک نوین و انجمن ملی صنایع پلیمر ایران از شرکت‌های ایرانی بودند که در هیات تجاری حضور و در جلسات دوجانبه شرکت داشتند. به فاصله یک ماه قبل از شروع نمایشگاه نیز به اعضای رسمی تشکل به‌ویژه اعضای صادرکننده جهت دریافت بروشور و کاتالوگ محصولات ایشان، اطلاع‌رسانی صورت گرفت تا در غرفه انجمن به نمایش گذاشته شوند. در روزهای نمایشگاه طبق برنامه RBSM جلسات دوجانبه‌ای در سالن ۷D که به این منظور فراهم شده بود، برگزار شد که برای انجمن ملی صنایع پلیمر نیز میزی در نظر گرفته شد. پس از شروع جلسات دوجانبه استقبال گسترده‌ای از انجمن صورت گرفت و تولیدکنندگان مختلف در حوزه‌های کامپاند، مستربچ، افزودنی‌ها، رنگدانه، تولید ماشین‌آلات صنعت پلیمر، دستگاه‌های خنک‌کننده و ... به مذاکره با نماینده انجمن نشستند و تقاضای ارتباط با تولیدکنندگان ایرانی برای مراودات تجاری بیشتر را داشتند. پیرامون جلسات دوجانبه نیز مصاحبه‌ای با نماینده انجمن جهت ترویج صادرات پلاستیک هند و مصاحبه دیگری با تلویزیون پلاستیک هند صورت گرفت و در این مصاحبه انجمن ملی، اعضا و حوزه فعالیت انجمن

معرفی شد. در روز‌های نمایشگاه استقبال گسترده‌ای از غرفه انجمن نیز صورت گرفت. شرکت‌های هندی علاقه‌مندی زیادی برای ارتباط موثر با شرکت‌های ایرانی در جهت خرید و فروش محصولات و ماشین‌آلات به ایشان داشتند. در این راستا تمامی اطلاعات جمع‌آوری شده و به صورت یک دیتا‌بیس متمرکز در سایت انجمن بارگذاری می‌شود. از دیگر موضوعات جالب نمایشگاه پاویون کشورهای مختلف از جمله آلمان، قطر، ویتنام و ... بود که به صورت متمرکز در نمایشگاه حضور داشتند. همچنین در راستای حفاظت از محیط‌زیست غرفه‌های متعددی در حوزه بازیافت و biodegradable فعالیت داشتند و این موضوع از اهمیت بالایی در این نمایشگاه برخوردار بود. در حاشیه نمایشگاه دیدار و گفت‌وگویی با دبیر اجرایی انجمن پلاستیک هند به منظور ایجاد روابط گسترده میان دو انجمن در راستای معرفی صنایع تولیدی دو کشور به یکدیگر انجام پذیرفت.

پیشنهادهای آتی برای گسترش همکاری با صنایع پلاستیک هند

-برنامه‌ریزی در خصوص حضور هیات تجاری هند در نمایشگاه ایران پلاست ۱۴۰۲

-دعوت از شرکت‌های علاقه‌مند هندی برای اخذ غرفه در نمایشگاه ایران پلاست ۱۴۰۲

-برنامه‌ریزی به منظور عقد تفاهم‌نامه با انجمن پلاستیک هند در راستای ایجاد ارتباطات گسترده میان دو انجمن

-طبقه‌بندی اطلاعات دریافتی از تولیدکنندگان حوزه کامپاند، مستربچ، ماشین‌آلات و سایر حوزه‌های پلیمری از رابط‌های هندی و اطلاع‌رسانی این شرکت‌ها در بخش مستقلی در سایت انجمن

-دعوت از هیات‌مدیره انجمن پلاستیک هند به عنوان سخنران در همایش اقتصاد ۱۴۰۲.