نویسنده: J.D Harrison مترجم: مریم رضایی منبع: Washington Post تکنولوژی جدید امکان ایجاد ارتباط بین دوستان، خانواده، همکاران و حتی مشتریان را در هر جای دنیا آسان‌تر کرده است. اما اگر شرکتی بخواهد با متقاضیان کار ارتباط داشته باشد، چه کاری باید انجام دهد؟ بریان ساتر، رئیس بازاریابی شرکت تکنولوژی و نرم‌افزار Wasp Bracode که با کسب‌وکارهای کوچک کار می‌کند، می‌گوید «از بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک می‌شنوم که استخدام نیرو برای آنها مثل یک کابوس است. اما برخی ابزارهای داده‌های بزرگ و خدمات وب هستند که به این مشکل حمله می‌کنند.» برخی از راه‌هایی که به کارفرمایان کمک می‌کند روش‌های قدیمی آگهی دادن برای استخدام نیرو را کنار بگذارند، معرفی می‌کنیم: هوشمندتر شدن سایت‌های کاریابی

آگهی‌های استخدام آنلاین، ابتکار تازه‌ای نیستند. شرکت‌ها به سایت‌های کاریابی می‌گویند به دنبال چه کسی هستند و متقاضیان کار هم اطلاعاتی در مورد خودشان را در اختیار این سایت‌ها قرار می‌دهند و کاری که سایت انجام می‌دهد، این است که افراد مناسب را به کارفرمایان مناسب معرفی ‌می‌کند. اما این کار جالب، این روزها پیچیده‌تر شده است. به گفته ساتر، «در دنیای داده‌های بزرگ، ابزارهای بسیار تاثیرگذاری ظهور کرده‌اند که می‌توانند انبوه سایت‌های کاریابی را با سرعت بالایی مرور کنند، داده‌های بیشتری را با استفاده از رزومه‌ها و استخدام‌های اخیر تحلیل کنند و لیست بهتر و هدفمندتری از متقاضیان کار به کارفرمایان ارائه کنند.» وی می‌افزاید که استخدام نیرو یکی از سخت‌ترین چالش‌های شرکت خود او هم بوده است. ساتر می‌گوید «من فکر می‌کنم در آینده هر چه بیشتر با انواع خدمات کمک به استخدام بر اساس داده‌هایی که کسب‌وکارهای کوچک را هدف قرار می‌دهند، مواجه می‌شویم.»

فرصتی از دست رفته

کارشناسی می‌گوید، کسب‌وکارهای کوچک اغلب یکی از قدرتمندترین ابزارهای استخدام نیروی خود را که در دستشان است، نادیده می‌گیرند: وب‌سایت شرکت‌شان.

پاتریشیا فریم، مالک شرکت مشاوره‌ای «استراتژی‌ برای منابع انسانی» می‌گوید «حیرت‌آور است که بسیاری از کسب‌وکار‌های کوچک و نوپا سایتی دارند که هیچ ربطی به موسسان آن یا فرهنگ شرکت ندارد یا در مورد فرصت‌های شغلی هیچ اشاره‌ای در آن نشده است.» ارزیابی‌های او نشان می‌دهد بیش از نیمی از شرکت‌هایی که با آنها برخورد داشته، چنین بخشی در وب‌سایت خود نداشته‌اند. «همه آنچه نیاز دارید بخشی در صفحه وب است که مزایا و خدمات شرکت به کارکنان را توضیح می‌دهد. این فرصتی‌ است که بسیاری ازشرکت‌ها از دست می‌دهند.»

اینترنت و گنجینه اطلاعات

بعد از اینکه تعداد زیادی رزومه را جمع کردید، فرآیند بررسی آنها فرامی‌رسد و این مرحله‌ای است که برخی کارفرمایان استفاده مفیدتری از اینترنت می‌کنند. فریم می‌گوید «کسب‌وکارهای کوچک معمولا بخش جداگانه‌ای برای منابع انسانی ندارند، چون استطاعت مالی آن را ندارند. بنابراین، منظور ما این نیست که شرکت‌ها عملیات استخدام نیرو را کاملا از طریق وب‌سایت خود انجام دهند، بلکه از این طریق بتوانند بیشتر در مورد متقاضیان مورد نظر تحقیق کنند.» او در پایان اشاره می‌کند که شرکت‌های کاریابی می‌توانند اطلاعاتی غنی در مورد استخدام‌های احتمالی را کشف کنند، اما برای آن دسته از کارفرمایانی که در مضیقه مالی هستند، مروری سریع در اینترنت و سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند LinkedIn اغلب منجر به دستیابی به اطلاعاتی می‌شود که در تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کند.