هفت گام برای رسیدن به نمره‌ای بالاتر

مترجم: پریسا حبیبی

GMAT آزمونی است برای پذیرش دوره‌های تحصیلات تکمیلی مدیریت که در اکثر مدارس کسب وکار مورد نیاز است. در اینجا راهکارهایی برای ارتقای توانایی‌ها در این آزمون به شما داده می‌شود. ابتدا باید به این نکته توجه کرد که GMAT صرفا یک امتحان ریاضی و زبان انگلیسی نیست. بلکه به بیان دقیق‌تر این آزمون برای سنجش الگوی شناخت و استدلال تحلیلی طراحی شده است. ما روش‌های زیر را برای مطالعه این آزمون به شما توصیه می‌کنیم.

۱.برای تنظیم دقیق زمان امتحان تمرین کنید. آزمون را به ۴ بخش تقسیم کنید و سرعت و زمانبندی خود را تنظیم کنید. ۲۰ دقیقه برای ۱۰ سوال، ۴۰ دقیقه برای ۲۰ سوال و۶۰ دقیقه برای ۳۰ سوال اختصاص دهید. سعی کنید زمانی را برای مرور سوالات اختصاص دهید.

۲. طبق یک برنامه منظم ومستمر تمرین کنید. نباید دربین مطالعه آزمون وقفه طولانی ایجاد شود بلکه قبل از شروع مطالعه خود یک برنامه زمانبندی شده دقیق تنظیم کنید. سپس نقاط ضعف و توانایی‌های فعلی خود را تجزیه و تحلیل کنید. خود را در بین حجم انبوهی از کتاب‌ها و نمونه سوالات سردرگم نکنید و در حد امکان روی هر سوال مکث کنید و بدون تمرکز و درک هر سوال به راحتی از آنها عبور نکنید.

۳. نیمی از زمان یک مطالعه یک ساعته را به بررسی سوالات و پاسخ دهی به آنها اختصاص دهید و در ۳۰ دقیقه باقی مانده ، پاسخ‌های درست و اشتباه را تجزیه وتحلیل و مقایسه کنید.

۴. اگر طی تمرینات متوجه اشتباهات مشابهی برای چندین بار شدید، از این سوالات و پاسخ‌های آنها یک مجموعه تهیه کنید و قبل از امتحان اصلی حتما این مجموعه را مطالعه کنید.

۵. اگر در زمانبندی یا هر مساله دیگری با مشکل روبه رو شدید، برای چند روز یا یک هفته ذهن خود را از آن دور کنید و دوباره بازگردید و توانایی‌های خود را مورد ارزیابی قراردهید. این روش به شما کمک می‌کند تا اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و خود را برای کسب نمره ۷۰۰ آماده کنید.

۶. طی پاسخگویی به آزمون‌های اولیه آزمایشی، به ساعت نگاه نکنید و بدون زمانبندی مشخص به سوالات پاسخ دهید. پس از آنکه تمرین‌های کافی انجام دادید، توانایی خود را برای ۷۵ دقیقه آزمون بسنجید.

۷. قبل از آنکه بخواهید برای این آزمون آماده شوید سعی کنید قدرت استدلال خود را تقویت کنید. برای موفقیت در آزمون GMAT شما باید بتوانید حجم زیادی از اطلاعات را در زمان کوتاهی منتقل کنید. همچنین برای آمادگی در این آزمون باید تمام تلاش خود را برای بالابردن سرعت خواندن و درک مفاهیم به کار ببرید. فراموش نکنید که تنها داشتن اطلاعات علمی کافی نیست، استفاده از مهارت‌هایی که بتواند میزان بهره‌وری ما از این اطلاعات را افزایش دهد، نیز امری بسیار ضروری است.