شیار 143، محبوب دولتی‌ها
مراسم اهدای جایزه به برگزیدگان نهاد‌ها و ارگان‌ها با عنوان «تجلی اراده ملی» جمعه شب در ایوان شمس برگزار شد و فیلم «شیار ۱۴۳» با بردن بیشترین جایزه، فیلم اول این مراسم بود. در این مراسم رئیس سازمان سینمایی در سخنانی ضمن انتقاد شدید از بولتن‌نویسان و کسانی که دهه فجر را به سینمای ایران و جشنواره فیلم نامربوط می‌خوانند، گفت: این حرف‌ها کاملا ضدانقلابی است.
به گزارش «ایسنا» ایوبی با درخواست از مسوولان نهادهای دولتی برای همکاری با سازمان سینمایی در حوزه اکران فیلم‌ها گفت: طرح «سینما سلام» نشان داد مردم سینما رفتن را دوست دارند. من آنقدر سینما سلام برگزار می‌کنم که همه با سینما آشنا شوند، حتی اگر شیشه تمام سینماها بشکند.الان دخل و خرج سینما با هم نمی‌خواند. ما حداقل باید برای تولید سالی ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کنیم، اما نهایتا ۳۰ میلیارد تومان فروش داریم که البته ۱۴ درصدش را هم شهرداری می‌گیرد که امیدواریم آقای قالیباف در این بخش به کمک ما بیایند.
خودمان بولتن‌نویسی بلدیم
معاون وزیر ارشاد سپس با اشاره به رصد کردن سینما توسط همه بخش‌های جامعه و برخی شیطنت‌ها در گزینش رصد کردن فیلم‌ها گفت: تنها رصد کردن سینما کافی نیست. در همین جشنواره فجر خیلی‌ها می‌خواهند ما را رصد کنند و برایمان بولتن بنویسند؛ ما خودمان این کار‌ها را بلدیم و می‌توانیم بولتن بنویسیم. نمی‌گوییم این‌کار را نکنید، اما بلافاصله بعد از جشنواره این بولتن‌ها روی میز مسوولان و علما می‌رود و آنها را بدون دلیل نگران می‌کند. درحالی‌که وقتی می‌نشینیم با آنها صحبت می‌کنیم، سریعا قانع می‌شوند.
وی ادامه داد: به عنوان مثال، چندی قبل در خدمت یکی از بزرگان بودیم که یکی از بولتن‌ها را نشان دادند که نوشته شده بود در این دوره از جشنواره فجر، در ۲۴ فیلم صحنه سیگار کشیدن وجود داشته و این به عنوان یک عامل منفی ذکر شده بود، اما هیچ اشاره‌ای نشده بود که این سیگارکشی تقبیح شده است یا نه.
ایوبی سپس با اشاره به بعضی فشارها به سینمای نجیب ایران تاکید کرد: نگاه انحرافی‌ای شکل گرفت و آخر‌ش این بود که سینما را خراب کنیم و بر ویرانه‌هایش سینمایی جدید درست کنیم. این تلاش در زمانی که تمام شرایطش فراهم بود محقق نشد و دیگر هم امکان ندارد که چنین اتفاقی بیفتد. این بنای باشکوه را حفظ می‌کنیم و معتقدیم در کنارش تمام سلایق می‌توانند درک شوند.
وی خاطرنشان کرد: در جهان کدام سینما است که هر خانواده‌ای چشم بسته و بدون اینکه بداند فیلم چیست، بتواند آن را در کنار هم ببینند؟ در هیچ‌جای دنیا چنین سینمای نجیبی نداریم. البته نمی‌گویم فیلم بد و تلخ نداریم، اما سینمای ما نجیب است. وی ضمن انتقاد شدید از کسانی که جشنواره فیلم فجر را کسر شأن دهه فجر می‌دانند، گفت: سینمای ایران در سه دهه اخیر نشان داده که سینمای دفاع مقدس و انقلاب است و شما تبلور آن را در اختتامیه این دوره دیدید که هنرمندان ما چقدر به این ارزش‌ها پایبندند. چرا می‌گوییم که دهه فجر به سینمای ایران و جشنواره ارتباطی ندارد؟ انقلاب اسلامی رنسانس سینمای ایران و در کل هنر ایرانی است. اتفاقا به نظرم این حرف‌ها کاملا ضدانقلابی است. جشنواره فجر کارنامه درخشان انقلاب اسلامی است؛ سینمایی که در همه دنیا می‌توان به آن افتخار کرد.
آنقدر شعر مولانا می‌خوانم تا یکی پیدا شود فیلمش را بسازد!
رئیس سازمان سینمایی که در هر سخنرانی‌اش، بدون استثنا اشعاری از مولانا را می‌خواند، خطاب به سینماگران گفت: من ۲۰-۳۰ فیلمنامه از فیلم‌هایی را که قرار است سال آینده ساخته بشود خوانده‌ام و سعی می‌کنم سر همه فیلم‌ها بروم، اما همچنان در انتظارم که یک فیلمنامه خوب درباره ملاقات شمس و مولانا بیاید. امیدواریم درباره این ملاقات اسرارآمیز کار خوبی انجام بگیرد وگرنه آنقدر از مولانا می‌خوانم که یکی پیدا شود و فیلمنامه‌اش را بنویسد!
حجت‌الله ایوبی در پایان سخنانش ضمن تقدیر از عملکرد خبرنگاران، ‌آنها را کمک‌ حال سینمای ایران و عاشقان واقعی سینما خواند و بابت تلاش‌های شبانه‌روز‌ی‌شان در چندماه گذشته تشکر کرد.

فهرست کامل جوایز بخش «تجلی اراده ملی»
جایزه بهترین مدیریت تولید فیلم (انجمن مدیران تولید سینمای ایران): سیدعلی قائم مقامی (چ و روز رستاخیر)/ بنیاد شهید و امور ایثارگران: ابوذر پورمحمدی و محمد حسین قاسمی (تهیه‌کنندگان شیار ۱۴۳)/ روزنامه فرهیختگان: جمشید محمودی (چند مترمکعب عشق)/ سازمان بسیج جامعه زنان کشور: نرگس آبیار ( شیار ۱۴۳)/ سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی (جشنواره روستا): نرگس آبیار ( شیار ۱۴۳)/ سازمان بسیج دانشجویی: ابراهیم حاتمی کیا(چ)/سازمان بهزیستی: هومن سیدی (سیزده)/سازمان غذا و دارو: محمد مهدی عسگرپور (میهمان داریم)/ ستاد اقامه نماز: ابراهیم حاتمی کیا(چ)، نرگس آبیار(شیار ۱۴۳)/ ستاد مبارزه با مواد مخدر: سعید آقاخانی (لامپ ۱۰۰)/شرکت آب و فاضلاب استان تهران: ابراهیم حاتمی‌کیا (چ) و احمدرضا درویش (رستاخیز)/شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران:نرگس آبیار (شیار ۱۴۳)/وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (پژوهشکده اندیشه دفاع وزارت دفاع): نرگس آبیار (شیار ۱۴۳)/معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری: نرگس آبیار(شیار ۱۴۳) و رخشان بنی‌اعتماد (قصه‌ها)/ معاونت فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضائیه: منوچهر محمدی (تهیه‌کننده میهمان داریم)/واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: آزاده نوزاد مقدم و حسین سلامت (ساعت صفر)/کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین: داوود بیدل (روزگاری عشق و خیانت)/ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند (ستاد دیه کشور): محمدهادی نائیجی (حق سکوت) /معاونت و سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران: حامد محمدی (فرشته‌ها با هم می‌آیند) و سید رضا میرکریمی (امروز)/جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران: سیدرضا میرکریمی (امروز)