500 نویسنده از سراسر جهان با امضای نامه‌ای، از سازمان ملل درخواست کرده‌اند تا قانونی بین‌المللی برای رعایت حقوق دموکراتیک در فضای مجازی تدوین شود.
به گزارش «ایسنا» با پیشرفت روزانه فناوری، دولت‌ها تنها با چند کلیک می‌توانند آدرس ایمیل‌، شماره تلفن و موبایل سایت‌هایی که توسط یک فرد چک می‌شوند و در نتیجه عقاید سیاسی و فعالیت‌های شخصی و اجتماعی وی را تحت نظر بگیرند.
«مارگارت اتوود»، «دان دلیلو» و «تام استوپارد» چند چهره‌ مطرح از ۵۰۰ نویسنده‌ای هستند که نامه‌ای را امضا کرده و از سازمان ملل خواسته‌اند تا همانطور که در فضای واقعی به حقوق دموکراتیک مردم اهمیت داده می‌شود‌، در فضای مجازی هم به اطلاعات و زندگی خصوصی افراد احترام گذاشته شود.
به گزارش گاردین‌، «حنیف قریشی»، «آرونداتی روی» و «یان‌مک‌ایوان» دیگر نویسندگان برجسته‌ای هستند که امضایشان زیر این برگه به چشم می‌خورد.
در این نامه آمده است: نظارت، تعدی به فضای خصوصی است و با آزادی فکر و عقیده تعارض دارد. ما از سازمان ملل درخواست داریم تا اهمیت فراوان دفاع از حقوق شهروندان در عصر دیجیتال را مورد تمرکز قرار دهد و قانونی بین‌المللی برای حقوق دیجیتال وضع کند. نویسندگانی از کشورهای هلند، ‌آمریکا‌، تانزانیا‌، انگلیس‌، مصر‌، بنگلادش‌، پاکستان‌، سوئیس‌، فرانسه‌، روسیه‌، اسلوونی‌، لیبی‌، هند،‌ آلمان‌، ایتالیا‌، ایسلند،‌ مکزیک‌، آلبانی و... این نامه را امضا کرده‌اند.