با وجود آنکه فیلم‌های خوبی در ماه‌های اخیر اکران شده است، اما همچنان نمایش فیلم‌ها با استقبال ضعیف مخاطبان همراه است و به نوعی تنور اکران گرم نشده است. یک کارشناس سینما معتقد است؛ جشنواره فیلم فجر سال‌هاست به عنوان سدی برای بهبود وضعیت اکران سنیمای ایران شناخته شده و این وضعیت امسال نیز بغرنج‌تر شده است.
امیرحسین علم الهدی در گفت‌وگو با «ایلنا»، با اعلام این مطلب افزود: با آغاز شش ماهه دوم سال همه نگاه‌ها به نوعی به جشنواره فیلم فجر است و همین امر باعث شده تا این جشنواره به سدی بزرگ برای رونق سینما تبدیل شود که نه تنها گرهی از مشکلات اکران و سینمای ایران باز نمی‌کند، بلکه خود به یک مشکل برای سینما تبدیل شده است.
وی ادامه داد: در هیچ کجای دنیا هیچ کشوری تمام اندوخته و داشته‌های یکساله خود را در سینما در عرض ۱۰ روز به تماشا و نمایش نمی‌گذارد. زیرا این تعداد فیلم باید در طول سال به نمایش دربیاید.
این کار‌شناس سینما ادامه داد: طبیعی است فیلم‌هایی که از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و همچنین توسط تماشاگران مورد استقبال قرار نمی‌گیرند دچار تبلیغات منفی می‌شوند و به نوعی پرونده آنها در جشنواره و بعد در زمان اکران بسته می‌شود و کمتر پخش‌کننده‌ای حاضر به پخش این فیلم‌هاست. به طور مثال در جشنواره فیلم فجر سال گذشته دیدیم که فیلم‌هایی همچون حوض نقاشی، هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند!، مورد استقبال قرار گرفتند و همین امر در کنار ساختار قوی آنها باعث شد که در هنگام اکران مشکلی برایشان به‌وجود نیاید.
وی ادامه داد: از طرف دیگر در بسیاری از جشنواره‌های دنیا با مشخص شدن یک خط مشی و روش مناسب فیلم‌هایی را می‌پذیرند که در ‌‌نهایت در دو یا سه سانس اکران می‌شود، اما در جشنواره فیلم فجر بیش از ۳۰ سانس برای نمایش یک فیلم اختصاص پیدا می‌کند که همین کار باعث می‌شود بسیاری از فیلم‌ها ضرر کنند.