سینمای دو قطبی، نتیجه مدیران کم‌دانش

فرهنگ و هنر- برنامه «هفت» کم کم مخاطبانش را پیدا کرده و به برنامه‌ای تاثیرگذار در عرصه سینما تبدیل شده است. برنامه این هفته درباره موضوع مهمی یعنی بحران مخاطب اختصاص داشت. موضوعی که سینمای ایران را در سال‌های اخیر تحت تاثیر قرار داده است. علیرضا رئیسیان معتقد است: در مقابل وضعیت امروز سینما همه عوامل مقصر هستند. این کارگردان با اشاره به سینمای قبل از انقلاب اسلامی یادآور شد: آن موقع سینمای اندیشمند در حاشیه بود و با دلزده‌شدن مردم از آن سینما، تولیدات در سال ۵۶ از ۹۱ فیلم به ۱۰ عنوان رسید و باید توجه داشت وقتی پیچ کار تنها روی صرف سرگرمی باشد، استقبال کم می‌شود. وی ادامه داد: الان هم همان شده و کارها به سمتی رفته که با فضای عمومی جامعه بیگانه است و در این شرایط کپی‌برداری زیاد می‌شود و در نتیجه مخاطب آن را پس می‌زند و در یک پروسه مخاطب از سینما دور شده و محصولاتی از بیرون می‌آید تا جای خالی تولید را پر کند و این برای سینما فاجعه است. به گزارش ایسنا، رئیسیان گفت: در گذشته فیلم‌های ما از آثار خارجی تقلید می‌کرد، اما آثار الان از فیلم‌های آن موقع تقلید می‌کنند. باید رقابت به وجود آید و فیلم‌ها به زندگی آدم نزدیک شود، در این صورت عنصر رقابت تعیین‌کننده است. رئیسیان ادامه داد: متاسفانه مدیران کم دانش سینمای دوقطبی به وجود آورده‌اند. سینمایی کاملا دولتی و بی‌مخاطب و قطب دیگر آثاری که امروز رایج است که به نظر بی‌خطر می‌آید، اما بسیار پرخطر است.