گروه صنعت و معدن- واحدهای صنعتی کوچک فاقد توان مالی لازم برای جذب مشاورهستند. بنابراین، ارائه خدمات مهندسی به آن ها در شهرک‌‏های صنعتی و با حمایت سازمان‌‏های دولتی می‌‏تواند آنان را برای ارتقای تکنولوژی خطوط تولید یاری کند.

به گزارش خبرنگار ما، احمد زمانی، مدیرعامل شرکت شهرک‌‏های صنعتی تهران، با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران، افزود: در واحدهای کوچک صنعتی، توان مالی لازم برای جذب خدمات مشاوره‌‏ای در زمینه‌‏های گوناگون وجود ندارد و معمولا مدیر یک واحد تولیدی مسوولیت فروش، بازاریابی، کنترل خط تولید و غیره را همزمان بر عهده دارد و این امر کیفیت خدمات کل این بخش‌‏ها را کاهش می‌‏دهد. شرایط پرداخت

مدیرعامل شرکت شهرک‌‏های صنعتی تهران، درباره نحوه پرداخت هزینه خدمات مشاوره‌‏ای مراکز خدمات کسب و کار، اظهار داشت: چنانچه مشاوره ارائه شده از سوی مشاور توسط واحدهای تولیدی مورد قبول واقع شود، میان کارفرما و مشاور قراردادی بر رفع نقص موجود در سیستم تولیدی شرکت مذکور منعقد می‌‏شود که پس از پایان کار و اخذ موافقت کارفرما ۸۰درصد از هزینه‌‏ تولید شرکت توسعه صنایع که یک شرکت وابسته به سازمان گسترش و نوسازی صنایع است، پرداخت می‌‏شود و ۲۰درصد باقی‌‏مانده از سوی مدیر واحد تولیدی پرداخت می‌‏شود.

وی، با اشاره به افتتاح دومین مرکز خدمات فناوری کسب و کار در شهرک صنعتی عباس‌‏آباد در نیمه بهمن توسط وزیر صنایع و معادن ، تصریح کرد: در این شهرک حدود ۱۰ هزار اشتغال مستقیم و ۳۰هزار شغل غیرمستقیم وجود دارد و متوسط اشتغال در این بخش برای هر یک از واحدهای تولیدی حدود ۲۳ نفر است. وی سرمایه ایجاد هر صنعت در این شهرک را ۳۰ تا ۳۵میلیون تومان ذکر کرد.

۳۱درصد واحدها فعالند

زمانی، تعداد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌‏های صنعتی کشور را حدود ۷ هزار واحد عنوان کرد و افزود: از میان ۷ هزار واحد مذکور حدود ۲ هزار و ۲۰۰ واحد فعال هستند. مدیرعامل شرکت شهرک‌‏های صنعتی تهران، خاطرنشان کرد: با صدور مجوز احداث ۷ شهرک صنعتی جدید در استان تهران مجموعا ۲۷ شهرک صنعتی مجوز فعالیت دارند که سه شهرک صنعتی اشتهارد، فیروزکوه یک و دو خارج از محدوده ۱۲۰ کیلومتری و مابقی در داخل محدوده ۱۲۰ کیلومتری تهران قرار دارند.