گروه صنعت و معدن: معاون وزیر صنایع و معادن گفت: یک‌هزار ناحیه صنعتی روستایی در دستور کار وزارت صنایع و معادن قرار دارد.

محمدرضا نوتاش، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اعلام این خبر گفت: ‌در حال حاضر مسوولیت اداره نواحی صنعتی، صنعتی روستایی، شهرک‌های فناوری و نواحی صنعتی تخصصی بر عهده این سازمان است. وی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به منظور کاهش در میزان هزینه‌های سرمایه‌گذاران و نیز کاهش زمان تولید تاکنون پنج‌هزار کارگاه کوچک پیش ساخته تولید کرده است که این اقدام کمک بزرگی به سرمایه‌گذاران در جهت تولید بوده است.

وی افزود:از‌این مجموعه کارگاه‌های تولیدی تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ واحد (که ۳۰‌درصد قیمت آن به صورت نقدی و مابقی آن در اقساط ۳۶ ماهه) به متقاضیان واگذار شده است و انتظار می‌رود با رشد واحدهای کوچک صنعتی روند واگذاری از شدت بیشتری برخوردار شود.

وی گفت: تنها در سال گذشته میزان سرمایه جذب شده در شهرک‌ها نسبت به سال قبل از آن ۸۹‌درصد رشد داشته است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی توضیح داد: هم اینک ۴۱ شهرک صنعتی تخصصی در سطح کشور در زمینه‌های صنایع سنگ، چرم سازی، فلزات قیمتی، صنایع دستی و صنایع های‌تک و نوین فعالیت دارند.

نوتاش با بیان این که ۷۲۳ شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی مصوب در کشور احداث شده است گفت: ۲۰۰ واحد توسط کمیته‌ای در حال بررسی است و ۲۳۳ ناحیه صنعتی نیز درانتظار مصوب شدن هستند.

وی گفت: در طول ۲۰ سال گذشته تعداد ناحیه‌های مصوب صنعتی در کشور به ۴۰۰ ناحیه نیز نمی‌رسید که از سال ۸۴ و با توجه به نگاه ویژه دولت درطول دو سال این تعداد به دو برابر رسیده است که این موضوع نقش موثری در ایجاد اشتغال در این مناطق و توسعه کشور داشته است.

لغو قراردادهای راکد

وی از لغو تمامی‌قراردادهای راکد در شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: دولت می‌کوشد با لغو تمام قراردادهای راکد در شهرک‌های صنتی مجوزهای جدید را به افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری اعطا کند.

در ادامه عبدا... سهرابی، استاندار مرکزی، گفت: در طول ۲۲ ماه گذشته در استان ۹۰۰ مجوز صنعتی به سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی ارائه شده است.