اطلاعات شرکت‌ها به بیرون درز نمی‌کند

گروه صنعت و معدن- در شرایطی که تنها یک روز به اتمام مهلت قانونی ثبت نام صنعتگران در سامانه به روز رسانی اطلاعات صنعتی باقی مانده است،‌ معاون وزیر صنایع و معادن اعلام کرد که ریز اطلاعات وارد شده در این سامانه از سوی تولیدکنندگان محرمانه تلقی شده و به صورت کلی، آیسیک و کدبندی شده در اختیار دستگاه‌های دیگر قرار می‌گیرد. معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن، اجرای طرح به روزرسانی اطلاعات واحدهای صنعتی را صرفا جهت حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و سایر طرح‌هایی دانست که نیاز به دسته‌بندی اطلاعات و تصمیم‌گیری دارند.

به گزارش ایلنا، محسن حاتم در جمع نمایندگان انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی با تاکید بر لزوم شفاف‌سازی آمار و اطلاعات بخش صنعت و معدن گفت: وزارت صنایع ومعادن از ۳ سال پیش با راه‌اندازی پایگاه اخذ مکانیزه آمار تولید، این حرکت را شروع کرد و تاکنون موفق به اخذ اطلاعات ۲۷۰۰واحد تولیدی شد که ۸۵ درصد ارزش افزوده بخش صنعت را شکل می‌دهند.

حاتم قدم دوم را به روزرسانی اطلاعات پروانه‌های بهره‌برداری برشمرد و یادآورشد: اصرار وزارت صنایع و معادن در اجرای هرچه بهتر، دقیق‌تر و سریع‌تر طرح به‌روزرسانی اطلاعات تنها به جهت دفاع از حقوق واحدهای تولیدی و صنعتی در اقدامات حمایتی و تخصیص یارانه حامل‌های انرژی و سایر یارانه‌های طرح هدفمندی یارانه‌ها است.

حاتم انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی را مشاورین ارشد و معتمدین وزارت صنایع و معادن خواند و همکاری این تشکل‌ها را با وزارت صنایع و معادن در اجرای طرح بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: وزارت صنایع و معادن به عنوان مدافع واحدهای تولیدی و نماینده آنها در مجموعه دولت اقدامات حمایتی را انجام می‌دهد و ارتباط خوب و منسجمی بین وزارتخانه و تشکل‌ها وجود دارد.

در این نشست همچنین مدیر کل آمار و فرآوری داده‌های وزارت صنایع و معادن،با تشریح سامانه بانک اطلاعاتی صنعت و سامانه اخذ آمار تولید وزارت صنایع و معادن تصریح کرد: هدف از اجرای دو طرح مذکور و طرح به روزرسانی اطلاعات واحدهای صنعتی کمک به ایجاد نظارت و برنامه‌ریزی در حوزه تولید و حفظ سهم بخش صنعت در تولید ملی است.

سعید زرندی تاکید کرد:ریز اطلاعات وارد شده در این سامانه از سوی تولیدکنندگان محرمانه تلقی شده و به صورت کلی، آیسیک و کدبندی‌شده در اختیار دستگاه‌های دیگر قرار می‌گیرد.

زرندی مراحل اجرای طرح را شامل سه مرحله دانست و افزود: ورود اطلاعات توسط واحد صنعتی اولین مرحله، بازدید از واحد صنعتی قدم دوم و اخذ شناسه صنعتی توسط واحد تولیدی قدم بعدی این طرح محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: از شهریور ماه سال جاری و بنابر دستور وزیر صنایع و معادن شناسه صنعتی به عنوان کد ملی واحد تولیدی شناخته شده و مبنای هرگونه ارتباط دستگاه‌های کشور با واحد تولیدی قرار می‌گیرد و واحدهایی که در طرح شرکت نکرده و غیر فعال تلقی می‌شوند مشمول هیچ‌گونه اقدام حمایتی از جانب دولت و وزارت صنایع و معادن نخواهند بود.

در نشست مذکور همچنین نمایندگان انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود راجع به این طرح پرداختند و درخواست تمدید مهلت شرکت در این طرح را داشتند. تمام واحدهای صنعتی با مراجعه به پایگاه اینترنتی وزارت صنایع و معادن

به آدرسhttp://www.mim.gov.ir می‌توانند اطلاعات مورد نیاز را تا پایان فروردین ماه در این سامانه واردکنند.