گروه صنعت و معدن- یکی از موانع خیلی مهم این است که اولویت‌ها در حوزه صنایع نوین شفاف نیست. حمید خرسند، سرپرست طرح‌های صنایع نوین وزارت صنایع و معادن در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: یکی دیگر از موانع، ناآشنایی استادان دانشگاه‌ها با محیط بازار و تولید است که کاربردی کردن پروژه‌ها را دچار مشکل می‌کند.

او راه حل را در تقویت حلقه‌ واسط دانست و گفت: طرح‌های صنایع نوین نقش ارتباطی بین دانشگاه و صنعت را تا جایی که ممکن است، فعال می‌کنند.

وی با بیان این‌که باید دانش فنی موردنیاز صنایع نوین را بومی کنیم که برای این کار مدیریت، تعیین اولویت‌ها و تامین بودجه ضروری است، اضافه کرد: برای حرکت در حوزه صنایع نوین باید سراغ پژوهش‌های کاربردی برویم و این کار با تحقیقات و توسعه در مراکز فعال پژوهشی و تحقیقاتی انجام می‌شود.

او گفت: در یک سال گذشته سراغ همه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها رفتم و بالای ۸۵۰ طرح در حوزه‌های مختلف به‌ویژه انرژی‌های نو دریافت کردم. البته از این تعداد فقط ۱۲۰ طرح را که امکان کاربردی و تجاری شدن آن خیلی بیشتر است، مصوب می‌کنیم که این کار باعث تشویق تمام مجموعه‌ها از جمله جهاد دانشگاهی و شهرستان‌های کشور می‌شود.