برنامه یکپارچه‌سازی تبلیغات و اطلاع‌رسانی در وزارت صنایع و معادن

گروه صنعت و معدن - وزارت صنایع و معادن، موضوع استانداردسازی اطلاع‌رسانی و تبلیغات موسسات زیرمجموعه خود را جزو رویکردهای این وزارتخانه اعلام کرد.

این موضوع به عنوان راهبرد تازه وزارت صنایع و معادن در تبلیغات و اطلاع‌رسانی نشان داده شده است که در نخستین گردهمایی سراسری مدیران وزارتخانه فوق قرائت شده است. خدامراد احمدی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی، تدوین و تبیین این سیاست را ضروری خوانده است.

اگرچه به طور دقیق «استراتژی اطلاع‌رسانی و استانداردسازی تبلیغات» روشن نشده است؛ اما پیش‌تر وزارت نفت چنین تجربه‌ای را آزموده است. وزارت نفت از چندسال پیش بود که به فکر اجرای چنین تصمیمی افتاد که شرکت‌های تابعه آن وزارتخانه، باید تنها از کانال روابط عمومی و با کسب اجازه از آن حوزه، امور فوق را پیگیری کنند در غیر این صورت، مباحث اطلاع‌رسانی و تبلیغات، ماهیت اجرایی نمی‌یابند. این سیاست از حدود ۷ماه گذشته عملی شده اما به تازگی با استعفای مدیر روابط عمومی آن وزارتخانه به حالت تعلیق درآمده است. این اقدام از یک سو روابط عمومی را با حجم وسیعی از تقاضا‌ها مواجه می‌کند که خارج از توان تعریف شده ارائه می‌شوند و از دیگر سو حالتی انحصاری را در این حوزه تداعی می‌کند.

وزارت صنایع و معادن در بخش دیگری از برنامه‌های راهبردی و رویکردهای جدید، اعلام کرده است.تدوین نقشه جامع صنعتی استان‌ها با مدیریت روسای سازمان‌ها از اولویت‌های اصلی این ابلاغیه است.

احمدی دراین‌باره گفت: در این ابلاغیه وزیر صنایع و معادن از روسای سازمان‌های صنایع و معادن استان‌ها خواست؛ تا با بررسی پتانسیل‌های حوزه صنعت و معدن خود در اسرع وقت پیشنهادات را در راستای عملی شدن برنامه توسعه متوازن استان‌های سراسر کشور به معاونت برنامه‌ریزی‌، توسعه و فن‌آوری وزارتخانه ارائه دهند.

وی گفت: وزیر صنایع و معادن تصمیم گرفته است به منظور ارتباط نزدیک‌تر با مدیران استانی، ضمن تبدیل استان‌های کشوری به چند قطب جغرافیایی نشست‌های دوره‌ای با این قطب‌های استانی برگزار کند.مهندس احمدی گفت: لازم است؛ روسای سازمان صنایع و معادن استان‌ها در جهت تحقق برنامه‌های جدید، پویایی و تحرک بیشتر از خود نشان دهند‌.

مشاور وزیر و مدیر‌کل دفتر وزارتی با اشاره به سیاست راهبردی وزیر صنایع و معادن در خصوص استراتژی صنعتی کشور برمبنای آمایش سرزمین بر‌اساس پتانسیل‌های هر استان‌، یادآور شد این فرصت بسیار خوبی برای ایجاد تحول در صنعت و معدن استان‌ها و عمل به شعار توسعه متوازن دولت خدمتگزار خواهد بود.

تکریم لازم است

احمدی گفت: وزیر صنایع و معادن تاکید گسترده‌ای بر احترام و تکریم ارباب رجوع به خصوص صاحبان صنایع و بخش‌خصوصی دارد، بنابراین لازم است تدابیر مناسبی در جهت تحقق این خواسته به عمل آید.

در سیاست‌های ابلاغی وزیر صنایع و معادن در عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های رییس‌جمهور در بخش صنعت و معدن تاکید شد.

بر اساس این ابلاغیه، تشکیل شوراهای هماهنگی استان‌ها با محوریت رییس سازمان استان‌ها، شفاف‌سازی در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها در حوزه بنگاه‌های اقتصادی برای اطمینان بخش‌خصوصی، بازار و مردم و توجه اساسی به بهره‌وری و بالابردن ظرفیت‌های تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان‌ها در بخش صنعت و معدن و انجام برنامه‌ریزی در زمینه جهانی‌سازی صنعت و رقابت در عرصه بین‌المللی تصریح شد.

تاکید بر معرفی دستاوردها

تاکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در بخش صنعت و معدن در استان‌ها و تسریع در انجام پروژه‌های ملی همراه با معرفی دستاوردهای دولت نهم در حوزه صنعت و معدن به مردم و توجه اساسی به جهانی‌سازی در بخش صنعت به گونه‌ای که تمام برنامه‌ریزی‌ها باید در زمینه جهانی‌سازی صنعت و رقابت در عرصه بین‌المللی باشد همراه با توسعه محصولات قابل رقابت در بازار جهانی و لزوم توجه اساسی به مشتریان بین‌المللی و سرعت و کیفیت در پروژه‌های داخلی و بین‌المللی از نکات مورد توجه وزیر صنایع و معادن در این ابلاغیه است.