گروه صنعت و معدن- ستاد ویژه «راه‌اندازی طرح‌ها و رفع موانع تولید سیمان» در وزارت صنایع و معادن تشکیل شد.

این ستاد موظف شد تا خرداد ۸۷ شرایط را برای رسیدن به ظرفیت تولید ۵۵میلیون تن مهیا کند و علاوه بر آن تا پایان سال ۸۷ نیز ظرفیت تولید سیمان به ۶۴میلیون تن برسد. بنابر آنچه که محرابیان در جلسه مشترک با کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرده، در حال حاضر ۶۳ طرح مشکل‌دار سیمان در کشور وجود دارد که ۱۷ طرح از اولویت بالاتری برای راه‌اندازی برخوردار هستند. راه‌اندازی این تعداد پروژه به ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

هر چند ابتدای پاییز سال گذشته، رییس‌جمهوری دستوری ویژه برای تامین اعتبار ۲۰۰میلیارد تومانی صادر کرد اما گذشت زمان نشان داده مشکلاتی برای پرداخت این مبلغ وجود دارد که طرح‌ها نتوانستند اعتبارات لازم را برای راه‌اندازی دریافت کنند. اما اکنون دفتر صنایع معدنی وزارت صنایع و معادن، از هموار شدن مسیر دریافت این اعتبارات خبر داده است. طبق حکمی از سوی محرابیان سرپرست وزارت صنایع و معادن صادر شده محمد حسین بصیری، رییس ستاد راه‌اندازی طرح و رفع موانع تولید را بر عهده گرفته است. گزارش روابط عمومی وزارت صنایع و معادن نیز در این باره حاکی است، سرپرست وزارت صنایع و معادن تشکیل کارگروه‌های ویژه به منظور بررسی نحوه تامین منابع مالی، سوخت، آموزش و تامین منابع انسانی متخصص و تقویت زیرساخت‌های صادرات، شناسایی امکانات صدور خدماتی فنی و مهندسی و نظارتی در صنعت سیمان به سایر کشورها متناسب با سیاست‌های دولت، هماهنگی درون بخشی و فرابخشی برای راه‌اندازی طرح‌ها در قالب برنامه زمان‌بندی مشخص و تهیه و تدوین طرح جامع سیمان در افق چشم‌انداز برنامه ۲۰ساله با استفاده از نظر متولیان مربوطه را از مهم‌ترین سیاست‌ها و محورهای مهم برنامه این ستاد برشمرده است.

مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صنایع و معادن، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان سیمان، نمایندگان تام‌الاختیار بخش‌خصوصی و وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و نفت و مجری طرح سیمان هر منطقه از اعضای ستاد ویژه «راه‌اندازی طرح‌ها و رفع موانع تولید سیمان» هستند.