مرکز امداد ماشین‌آلات راهسازی راه‌اندازی شد

مدیرعامل هپکو از تحقق فروش حدود ۱۶۰۰میلیارد ریالی این شرکت در پایان ۹ ماهه سال جاری خبر داد. غلامرضا کرامتی فرد که با خبرنگاران رسانه‌های گروهی درباره آخرین تحولات رخ داده در این شرکت سخن می‌گفت، افزود: به‌رغم رکود اقتصادی که در دنیا اتفاق افتاده، همچنین کاهش قابل توجه قیمت نفت که گریبان بسیاری از صنایع را گرفته است، شرکت هپکو به دلیل توانمندی مدیریتی و بهره‌مندی از نیروهای انسانی متخصص توانست در این مقطع حساس با اتخاذ تدابیری ویژه تا پایان آذرماه سال جاری به تولید بیش از ۱۲۷۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهسازی و معدنی دست یابد تا فروش شرکت در مدت یاد شده با احتساب ماشین‌آلات در جریان تحویل به مشتریان در پایان آذرماه به رقمی نزدیک به ۲۰۰۰میلیارد ریال برسد. وی با بیان اینکه هپکو به‌رغم بحران‌های موجود مشکلی برای تامین قطعات مورد نیاز خود از جمله CKD ندارد، گفت: در شرایطی که در کنار بحران‌های اقتصادی، بودجه پروژه‌های عمرانی نیز کاسته شده و تقاضا برای خرید ماشین‌آلات راهسازی کاهش یافته، ولی سازمان هپکو برای تحقق برنامه‌های خود با معضل مواجه نیست. کرامتی فرد ادامه داد: در شرایط کنونی هپکو به توانایی تولید ۷۰درصد از اجزای ماشین‌آلات راهسازی دست یافته و در حال بومی سازی کامل این صنعت است، ضمن اینکه توانایی تولید ۴۰درصد از اجزای ماشین‌آلات تحت لیسانس شرکت‌های بنام خارجی در هپکو وجود دارد که این توانایی ناشی از وجود نیروهای باسابقه و آموزش دیده در شرکت است. وی از واردات بی‌رویه محصولات بی‌کیفیت خارجی به عنوان یکی از اساسی‌ترین آسیب‌های وارد شده بر پیکره صنعت تولید ماشین‌آلات راهسازی یاد کرد و گفت: در شرایطی که هزینه حمل بار کشتی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد، واردکنندگان محصولات بی‌کیفیت خارجی نسبت به وارد کردن ماشین‌آلات نو و دست دوم مازاد در بازارهای بین‌المللی اقدام می‌کنند، محصولاتی که دارای هیچ ضمانت و خدمات پس از فروشی نیستند، در این شرایط زمینه دامپینگ در بازار محصولات داخلی نیز بیش از پیش فراهم شده و اگر دولت چاره‌ای برای این موضوع نیاندیشد بطور قطع به‌زودی شاهد دامپینگ خارجی‌ها در این حوزه خواهیم بود. مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره هپکو تاکید کرد: به‌رغم شرایط رکود اقتصادی و بحران نقدینگی ایجاد شده، تمام تلاش مدیریت شرکت، رسیدن و محقق کردن سود پیش‌بینی شده می‌باشد.

وی درباره اشتغالزایی هپکو گفت: این شرکت توانسته تاکنون برای حدود ۲۰۰۰ نفر بطور مستقیم در صنعت ماشین‌آلات راهسازی شغل ایجاد کند که در چند شیفت کاری در کارخانه مشغول به کار هستند و این در حالی است که هزاران نفر دیگر به‌طور

غیر مستقیم در این صنعت اشتغال دارند ضمن اینکه هپکو طرح‌های توسعه‌ای در دست اقدام دارد که پس از راه اندازی اشتغالزایی در هپکو افزایش خواهد یافت. وی توسعه منابع انسانی، ظرفیت‌های تولید و متنوع‌سازی محصولات را سه برنامه اصلی هپکو عنوان کرد که برای تحقق آنها تلاش بسیاری صورت گرفته است و در سال آینده نیز ۴ نوع محصول جدید به بازار عرضه می‌گردد که متعاقبا در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد. او در پاسخ به این پرسش که هپکو برای مشتریان خود چه تسهیلاتی در نظر گرفته و آیا اساسا نسبت به محصولات فروخته شده، متعهد است گفت: برای فروش محصولات تخفیفات ویژه‌ای برای تامین نظر مشتریان در نظر گرفته‌ایم، اما کار اصلی ما برای مشتریان راه اندازی واحد خدمات پس از فروش است، به طوری که با خریداری زمینی به وسعت ۵هزار متر مربع و سرمایه‌گذاری قابل توجهی در سه راه آذری تهران واحد خدمات پس از فروش هپکو در تهران راه‌اندازی شده و ما متعهد به ارائه خدمات پس از فروش در این مرکز به همراه دیگر مراکز خدمات پس از فروش هپکو هستیم، ضمن اینکه برای نخستین بار در خاورمیانه مرکز امداد ماشین‌آلات راهسازی راه‌اندازی می‌شود، به طوری که معایب ماشین‌آلات راهسازی بلافاصله پس از ایجاد عیب با اعزام واحد امداد برطرف شده و از توقف طولانی مدت اینگونه ماشین‌آلات جلوگیری می‌شود. به گفته کرامتی فرد، در مرکز خدمات پس از فروش و امداد هپکو مکانیک‌های خبره‌ای حضور دارند که آموزش‌های آنان به‌روزرسانی شده و در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع عیب در ماشین‌آلات اقدام می‌کنند.