کاهش سهمیه، فقط با تصمیم «ستاد»

ایرنا - وزیر نفت گفت: سهمیه‌بندی بنزین تغییر نخواهد کرد مگر اینکه ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت کشور تصمیم جدیدی در این خصوص اتخاذ کند. غلامحسین نوذری این خبر را در حالی عنوان کرد که چندی پیش محمدرضا نعمت‌زاده، معاون وزیر نفت پیشنهاد کاهش سهمیه بنزین را در دور جدید سهمیه‌بندی مطرح کرده بود. نوذری در خصوص میزان مصرف بنزین اظهار داشت: اکنون میانگین مصرف بنزین ۶۹میلیون لیتر در روز است در صورتی که اگر سهمیه‌بندی انجام نمی‌شد به ۹۰میلیون لیتر در روز می‌رسید. ... چون اخراج‌مان می‌کنند

برنا- پروژه فاز ۹ پارس جنوبی دهم مهر ماه با گاز ترش فاز ۶ عملیاتی می‌شود، اما حضور گسترده کارگران فیلیپینی، هندی و مالزیایی، ایرانی بودن این طرح را کمرنگ کرده است. کارگران ایرانی شاغل در این پروژه از حضور کارگران خارجی به شرکت گلایه می‌کنند و می‌گویند: «در حالی که مردم استان خوزستان بیکارند، چرا باید از نیروهای مالزیایی و هندی استفاده شود؟» آنها در ادامه با اشاره به اینکه کمترین حقوق را دریافت می‌کنند، عنوان کردند: «تا حرف می‌زنیم اخراج‌مان می‌کنند.»

تولید لوله‌های پنج لایه

هم‌زمان با هفته دولت، طی مراسمی با حضور ایران‌نژاد، فرماندار قشم، حسینعلی درختی، معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم، عزت‌الله گلکار، سرپرست معاونت صنایع و تنی چند از مقامات و مسوولان کشوری و استانی، بهره‌برداری از طرح توسعه کارخانه سوپرپایپ در منطقه آزاد قشم آغاز شد.

با بهره‌برداری از این طرح که خط تولید مورد استفاده در آن، ساخت آلمان بوده، سریع‌ترین خط تولید لوله‌های پنج لایه در خارج اروپا راه‌اندازی شد.

یوسفی، مدیر بازاریابی و فروش شرکت سوپرپایپ در این باره توضیح داد: در پی پیش‌بینی افزایش روند ساخت‌وساز و افزایش نیاز و تقاضا برای مصالح ساختمانی در کشور، از سال‌های گذشته این افزایش تولید دو و نیم برابری ظرفیت تولید مدنظر بوده که خوشبختانه با موفقیت به اجرا درآمد. وی افزود: وزیر مسکن و شهرسازی عنوان کرده است که یکی از دلایلی که صنعت ساخت‌و‌ساز را هرچند گاه دچار تنگنا و مشکلات می‌سازد،

به طوری که قیمت ساختمان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، کمبود مصالح ساختمانی است.

مانع کاهش تعرفه گوشی همراه کیست؟

فارس- سرپرست معاونت اقتصادی وزارت صنایع گفت: وزارت صنایع مانع کاهش تعرفه گوشی تلفن‌‌همراه نیست.

علی اصغر رمزی اظهار داشت: براساس پیشنهادهای رسیده از دستگاه‌های مختلف به کمیسیون ماده یک، قرار شد تعرفه واردات گوشی تلفن همراه فعلا ۲۵درصد باقی بماند تا شرایط لازم برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در تولید گوشی فراهم باشد.

تعرفه واردات گوشی تلفن همراه اوایل سال جاری در کمیسیون ماده یک از ۲۵ به ۱۰درصد کاهش یافت، ولی در نهایت برای اجرا به گمرک ابلاغ نشد. مسوولان وزارت بازرگانی دلیل تاخیر در ابلاغ این تعرفه را تقاضای وزارت صنایع برای ثابت ماندن تعرفه‌ها می‌دانند.