رییس انجمن فولاد ایران گفت: با اجرایی شدن برنامه تحول اقتصادی دولت، کشور در مسیر رشد و شکوفایی بیشتر قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، تقی بهرامی نوشهر گفت: سخنان رییس‌جمهور درباره برنامه تحول اقتصادی نشانگر تلاش دولت نهم در برقراری عدالت در عرصه اقتصادی و حرکت بیش از پیش کشور به سوی رشد و تعالی است. رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تحول در نظام بانکداری کشور، هدفمند کردن یارانه‌ها، ایجاد نظام جامع مالیاتی و نظام‌مند کردن تولید، توزیع و صادرات کالا برای شفاف سازی اقتصاد و همچنین ایجاد فضای کسب و کار مناسب و رقابتی را از جمله موارد یک اقتصاد شکوفا در کشور دانست و تاکید کرد: امیدواریم با ایجاد همکاری میان دولت و بخش خصوصی و ضرورت‌هایی که رییس‌جمهور به آن اشاره کرده، شاهد رشد صنعت در بخش‌های مختلف از جمله صنعت عظیم فولاد باشیم.

تقی بهرامی نوشهر با تشریح وضعیت کنونی صنعت فولاد گفت: با هدفمند کردن یارانه‌ها در بخش صنعت فولاد طرح‌های بزرگ فولادی که در کشور وجود دارد در زمان مقرر خود به اتمام می‌رسد که در پی آن، علاوه بر ایجاد اطمینان بیشتر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، اهداف برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور در بخش فولاد که همان تولید ۵۶میلیون تن فولاد در کشور است، تحقق خواهد یافت.

واقع‌گرایی در اقتصاد

دبیرکل انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی نیز با اشاره به اینکه رییس جمهوری در طرح تحولات اقتصادی برنامه‌ریزی بسیار آینده نگرانه‌ای را طراحی کردند، گفت: در این طرح به واقعی‌گرایی در بخش اقتصادی رسیدیم و اگر اجرا شود در آینده وضعیت بهتری خواهیم داشت.

رحمان پورقربان روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا در خصوص هدفمندکردن یارانه‌ها گفت: وضعیت کنونی پرداخت یارانه‌ها در کشور نامطلوب است، بنابراین اگر برنامه‌های رییس جمهوری برای هدفمند کردن یارانه‌ها، اجرایی شود ملت را سرپا نگاه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه مردم باید میان درآمد و هزینه‌های خود تعادل ایجاد کنند و طوری هزینه و مصرف کنند که بیش از توانمندی جامعه نباشد، هدرروی انرژی در کشور را خاطرنشان و از هدفمند کردن یارانه‌ها در این بخش استقبال کرد.

به گفته وی، با ادامه روند کنونی مصرف انرژی در کشور در چند سال آینده با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد، هدفمند شدن یارانه‌ها راهی برای مصرف بهینه انرژی و استفاده از منابع آن برای ساخت زیربناها است.

پورقربان گفت‌وگو، دریافت اظهارنظر و تعامل با دست‌اندرکاران تفکرهای اقتصادی عمل‌گرا و تشکل‌هایی که کار اقتصادی می‌کنند را حایز اهمیت دانست و افزود: نقطه نظرهای نهادهای مدنی در کشور که درگیر کار اقتصادی و اجرایی هستند، قابل استفاده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه مفاد طرح تحولات اقتصادی اجرایی شود، در خصوص رفع مشکلات بخش مسکن با تشکیل تعاونی‌ها گفت: استفاده از تعاونی‌ها در حل مشکن مسکن در صورتی که افراد از نظر شغل و طبقه از هم تفکیک شوند، می‌تواند مشکل‌گشا باشد.

وجود افراد با مشاغل و فرهنگ‌های مختلف در یک مجتمع مسکونی تعاونی که همخوانی با هم ندارند، مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.