رییس انجمن تولید کنندگان فولاد تصریح کرد: بعید است کاهش تعرفه واردات اقلام فولادی به امضای وزیر صنایع رسیده و توسط دولت به گمرک ابلاغ شود.

تقی بهرامی در گفت‌و‌گو با فارس در خصوص سرنوشت تصمیم کمیته کارشناسی کمیسیون ماده یک برای کاهش تعرفه واردات برخی اقلام فولادی اظهار داشت: دلایل کافی برای جلوگیری از کاهش تعرفه واردات انواع میلگرد به وزارت صنایع و معادن ارائه شد و بعید به نظر می‌رسد وزیر صنایع کاهش تعرفه‌ها را امضا و تعرفه جدیدی برای واردات فولاد به گمرک ابلاغ شود. وی با اشاره به این که کارخانه‌های فولادی هم‌اکنون نیز زیان‌ده هستند، افزود: کاهش تعرفه واردات با این شرایط مساوی با تعطیلی کارخانه‌ها است. وی در خصوص ظرفیت خالی کارخانه‌‌های فولادی و درخواست‌های تولید کنندگان برای استفاده از اعتبارات حساب ذخیره ارزی برای واردات مواد اولیه و شمش موردنیازشان خاطرنشان کرد: وزارت صنایع اخیرا اقداماتی در این رابطه انجام داده و مشکلات صنایع را به دولت منعکس کرده است که امیدواریم به حل تنگناهای موجود منجر شود.

بهرامی همچنین از تشکیل کنسرسیوم بخش خصوصی برای تولید سالانه ۵/۱میلیون تن فولاد از سنگ آهن سخن گفت و افزود: در دوره مدیریت وزیر سابق صنایع و معادن درخواست کردیم وزارت صنایع برای احداث کارخانه‌های نورد فولاد مجوز جدیدی صادر نکند و سرمایه‌گذاران بخش فولاد را برای راهنمایی به انجمن فولاد معرفی کند، اما پاسخ وزارتخانه این بود که سرمایه‌گذار خود بهتر تشخیص می‌دهد چگونه سرمایه‌گذاری کند.

وی از کلنگ‌زنی کارخانه کنسرسیوم بخش خصوصی برای تولید فولاد از سنگ آهن ظرف هفته‌های آینده خبر داد و گفت: مراحل احداث کارخانه در مشهد (خواف) آغاز خواهد شد.

بهرامی حجم سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در این کنسرسیوم را ۵۰۰میلیارد تومان ذکر کرد.