گروه صنعت و معدن- در حالی که وزارت صنایع در صدد عملی کردن مرحله سوم از برنامه‌های حمایتی این وزارتخانه بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها (پرداخت تسهیلات نوسازی و تکمیل فرآیند تولید) است، معاون توسعه نیروی انسانی و پشتیبانی وزیر با اشاره به نگرانی صنعتگران در خصوص تعرفه گاز و برق بخش صنعت و معدن، از قرار گرفتن تجدید نظر درباره این تعرفه‌ها در دستور کار دولت خبر می‌دهد. «سعید شریف‌زاده» در حاشیه بازدید از کارخانه‌ای در تبریز گفت: «تجدیدنظر در تعرفه خدمات گاز و برق بخش صنعت و معدن در دستور کار دولت قرار گرفته است.»

به گزارش «ایرنا»، معاون توسعه نیروی انسانی و پشتیبانی وزیر صنایع، اظهار کرد: «قیمت گاز و برق، برخی صنعتگران را نگران کرده و دولت با درک این موضوع درصدد رفع این نگرانی است.» وی با اشاره به اینکه قیمت گاز و برق در کشور با قیمت‌های جهانی تفاوت فراوانی دارد و در مقایسه با آنها در سطح پایینی است، افزود: «متولیان بخش صنعت و معدن کشور نباید در این خصوص نگرانی داشته باشند.»

«شریف‌زاده» با اشاره به اجرای موفق قانون هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: «ممکن است مشکلات داخلی تعداد معدودی از صنایع، موجب تعطیلی آنها شده باشد، ولی پس از عملی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها تاکنون مشکلی به جهت اجرای آن برای صنایع پیش نیامده است.» بر اساس این گزارش، تعرفه مصرف برق در بخش صنعت و معدن ۴۰۰ ریال به ازای هر کیلووات ساعت است. این تعرفه برای مشترکان صنعتی نیز که علاقه‌ای به محاسبه دیماند قراردادی نباشند، ۴۳۰ ریال در نظر گرفته شده است. لحاظ کردن تخفیف‌های لازم در ولتاژهای مختلف و دریافت ۵۰ درصد (۲۰۰ ریال) از قیمت هر کیلووات ساعت برق مصرفی به صورت تسهیلات از دیگر ویژگی‌های لحاظ شده برای مصارف برق بخش صنعتی است.

گفته شده است که بهای برق مصرفی مشترکان در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور ۲۰ درصد افزوده می‌شود. ضمن اینکه بهای برق مشترکانی که روی ولتاژ ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلوولت هستند با ۱۰ درصد تخفیف و روی ولتاژ ۱۳۲،۶۶ و ۶۳ با ۶ درصد تخفیف محاسبه و دریافت می‌شود.

بر این اساس، در روزهای جمعه بهای انرژی ساعات اوج بار در مورد اشتراک‌های دارای وسیله اندازه‌گیری چندزمانه معادل بهای انرژی ساعات میان‌باری است. همچنین، قیمت گاز تحویلی به صنایع به طور میانگین ۷۰ تومان به ازای هر متر مکعب اعلام شده است.