براساس این گزارش بانک مرکزی برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۴میلیارد و ۸۸۶میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی یک‌میلیارد و ۳۱۹میلیون دلار و در مجموع ۶میلیارد و ۲۰۵میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸۵۰۰تومان با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزان‌تر پرداخت شد. این گزارش حاکی است تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل‌ونقل و خودرو» معادل ۲میلیارد و ۶۳میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل یک‌میلیارد و ۵۳۴میلیون دلار، «ماشین‌آلات و تجهیزات تولید» معادل یک‌میلیارد و ۲۲۶میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل یک‌میلیارد و ۷۷۹میلیون دلار، «منسوجات و پوشاک» معادل ۷۶۴میلیون دلار صورت گرفته است.

این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب یک‌میلیارد و ۳۱۸میلیون دلار، یک‌میلیارد و ۲۵میلیون دلار، ۹۷۴، ۲۰۴، ۴۲ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۲۸مرداد‌ماه سال جاری دریافت کرده‌اند. علاوه بر این گروه‌ها، هفت‌میلیارد و ۴۹۱میلیون دلار ارز نیمایی و دو‌میلیارد و ۳۴۱میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

در مجموع تامین ارز صنایع ۲۰میلیارد و ۷۶۱میلیون دلار از طریق سامانه نیما و ارز صادرات در مقابل واردات انجام شده است. در این گزارش آمده است میانگین موزون نرخ ارز یک‌ماهه منتهی به ۲۸مرداد‌ماه، ۴۰هزار و ۶۸۱تومان برای دلار، ۴۴هزار و ۷۷۸تومان برای یورو، ۱۱هزار و ۷۷تومان برای درهم و ۵هزار و ۶۷۸تومان برای یوآن، ۴۵۵تومان برای روبل و یک‌هزار و ۲۰۸تومان برای لیر محاسبه شده است. گفتنی است، در روز ۲۹مردادماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۹هزار و ۹۵ تومان، یورو با نرخ ۵۴هزار و ۴۰تومان، درهم با نرخ ۱۳هزار و ۳۶۸تومان و ۱۰۰دینار نیز عراق با نرخ ۳هزار و ۶۷۱تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۵هزار و ۱۶۶تومان، یورور با نرخ ۴۹هزار و ۷۱۴تومان و درهم با نرخ ۱۲هزار و ۲۹۸تومان بود.