تکرار ادعای واهی ترامپ علیه ایران

رئیس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که تهدیدهای بزرگی از سوی ایران علیه زندگی او وجود دارد.

وی با اصرار بر ادعای خود افزود: تحرکاتی قبلاً توسط ایران انجام شده که نتیجه نداده است؛ اما آن‌ها دوباره تلاش خواهند کرد. من با مردان بیشتر، تفنگ‌ها و سلاح‌های بیشتری که تا قبل از آن ندیده بودم؛ احاطه شده‌ام.

پیشتر نیز "اف‌بی‌آی" مدعی شد که هکرهای ایرانی در تلاش برای مداخله در انتخابات 2024 این کشور به دنبال این بودند که اطلاعات سرقت‌شده از ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ را در اختیار کارکنان ستاد انتخاباتی جو بایدن بگذارند.

خبر مرتبط
ترامپ: خاورمیانه در حال انفجار است/ در آستانه جنگ جهانی سوم هستیم

ترامپ که در جمع هواداران خود در شهر ساحلی ساوانا در ایالت جورجیا سخنرانی می‌کرد، کاخ سفید را به ناکارآمدی متهم کرد و گفت: در حالی که خاورمیانه در حال انفجار است و در آستانه جنگ جهانی سوم قرار داریم، کاخ سفید سردرگم است و نمی‌داند باید چه کاری انجام دهد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به این اتهامات بی‌اساس در پاسخ به تسنیم گفت:‌ «ما این ادعاهای بی‌اساس را مطلقا تکذیب می‌کنیم. واضح است که اهداف و انگیزه‌های سیاسی و انتخاباتی در ورای طرح این گونه اتهامات پوچ نهفته است.»

این ادعا که به کرات توسط رسانه های غربی بازنشر پیدا کرده و حتی به دستمایه‌ای برای مانور انتخاباتی ترامپ تبدیل شده است، نقطه آشکارساز یک بازی تبلیغاتی-روانی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.