گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر شهید ابراهیم رئیسی/ وداع با شهدای خدمت+ عکس و فیلم

به گزارش اقتصادنیوز، مراسم تشییع پیکر شهید ابراهیم رئیسی و همراهانش امروز (سه شنبه اول خرداد) در شهر تبریز و قم برگزار شد.

ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ به همراه تعدادی از همراهان در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و با همراهان خود به شهادت رسید.

وداع با پیکر شهدای خدمت برای حضور در دانشگاه تهران

دقایقی پیش در حضور گسترده مردم، پیکر شهید ابراهیم رئیسی و سایر شهدای خدمت برای حضور در دانشگاه تهران بدرقه شد.

شهدا بدانند ما همین مسیر را ادامه می دهیم

مداحان اهل بیت از جمله حاج منصور ارضی، محمود کریمی نیز در مراسم حضور داشتند.

حجت الاسلام محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تهران در این مراسم دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: ساعت ها معطل پیکری شدید که یک شبانه روز در کوه ها به دنبالش می گشتند.

رئیس شورای هماهنگی تهران بیان داشت: می بینیم این روزها در تبریز و قم چه خبر بود و فردا چه غوغایی خواهد بود در تهران. فردا 9 صبح بر پیکرها توسط رهبری نماز اقامه شده و تا میدان آزادی شهدا را تشییع خواهیم کرد. پیکرهایی که خسته هستند. خدا می داند چه بر آنها در دره ها گذشت اما آنها با خدا معامله کرد.

سپس با ورود پیکرها به داخل شبستان حاج محمود کریمی به مداحی پرداخت و ذکر یا حسین(ع) توسط مردم بلند شد.

حجت الاسلام حسینی از کارشناسان مذهبی ضمن حضور در این مراسم دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: برخی رجال کسانی هستند که خدا آنها را انتخاب کرده و گمنام هستند. گفتار و رفتار صادقانه ویژگی آنها است.

وی افزود: عجیب نبود بدن اینها مثل مادر که بین در و دیوار سوخت، بدن اینها هم اینگونه شد.

حسینی بیان داشت: در جمکران فوج فوج جمعیت بود و فردا در تهران غوغا می شود. دشمن هنوز ملت ایران را نشناخته است. پرچم این انقلاب توسط رهبری به دست امام زمان می رسد.

وی ادامه داد: دشمن بداند اگر حاج قاسم ها را از ما گرفت ملت ما قوی تر می شود.  شهدا هم بدانند ما همین مسیر را ادامه میدهیم. راهی که هرگز تغییری در آن نیست.

ورود پیکر شهدا به مصلی تهران

پیکر شهید ابراهیم رئیسی و سایر شهدای خدمت دقایقی پیش به مصلی تهران وارد شد تا مراسم وداع با شهدا آغاز شود.

حضور مردم تهران در مصلی تهران

قرار بود مراسم وداع با پیکر شهدای خدمت از ساعت ۲۰ آغاز شود، بر همین اساس هم مردم از اقشار مختلف در مصلی تهران حاضر شده و منتظر ورود پیکر شهدا هستند. در لحظه هم به تعداد مردم حاضر در مصلی افزوده می شود. البته پیکر شهدا همچنان به تهران نرسیده و مراسم تشییع آنها به دلیل استقبال زیاد مردم بیشتر از پیش بینی ها به طول انجامیده است.

در حال حاضر مداحی و روضه خوانی در مصلی در حال انجام است و مردم منتظر پیکر شهدا هستند.

پیکر آیت‌الله رئیسی و همراهانش در بدو ورود به قم به مدرسه فیضیه منتقل و مراسم وداع با حضور طلاب و روحانیون برگزار شد.

طواف پیکر مطهر شهید جمهور بر گرد ضریح مطهر بانوی کرامت

پیکر مطهر شهید آیت الله رئیسی و سایر شهدای سانحه بالگرد رئیس جمهور بر گرد ضریح مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها طواف داده شد.

در ادامه مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای خدمت از عمود ۱۸ بلوار پیامبر اعظم تا مسجد مقدس جمکران تشییع شد.

عزیزانی که آسمانی شدند برگزیده بودند

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: عزیزانی که در این سفر آسمانی شدند برگزیده بودند ان‌شاءالله خداوند این عزیزان را در محیط لطف و مهر خود بپذیرد.

حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، سه شنبه یکم خرداد ماه، در مراسم تشییع و بدرقه شهدای خدمت در تبریز اظهار کرد: آقای رئیسی عزیز در قاب ریاست جمهوری یک تصویر جاودانه و ماندگار از خدمت عاشقانه و مخلصانه به یادگار گذاشت. سلام پر از مهر و محبت از رهبر عالی قدری که خودشان داغدار هستند را به همه‌ی شما اهالی تبریز و آذربایجان تقدیم می‌کنم.

وی با بیان اینکه امام جمعه‌ی محبوب این شهر یک قاب دلپذیر و ماندگار از خود به جای گذاشت، گفت: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ثابت کرد که دیپلماسی و میدان در کنار هم و در خدمت آرمان مقاومت است و مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی باصفا و جوانی بود که در مدت کوتاهی، خدمت عاشقانه از خودش ارائه کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: عزیزان و کادر پروازی که در این سفر شهید شدند، برگزیده بودند و این شهدای خدمت سرمایه جاودان برای ملت هستند و روحیه نشاط، تصمیم تازه و عزم راسخ برای ادامه این راه تا رسیدن به قله‌ها و ایرانی قوی فراهم کردند.

وزیر کشور: رابطه رییس‌جمهور عزیز و این شهدا با مردم ناگسستنی است

وزیر کشور گفت: امروز مردم شریف ایران و شهر غیور و تاریخ‌ساز تبریز، استان رشید و ولایی آذربایجان‌شرقی و همه آزادگان عالم در مصیبت از دست دادن گلچینی از بهترین خدمتگزاران ملت هستند.

احمد وحیدی امروز سه شنبه( ۱ خرداد) در آیین بدرقه شهدای خدمت در تبریز گفت: آیت الله رئیسی، رییس‌جمهور محبوب و مردمی، خستگی‌ناپذیر، متواضع، با سلوک عرفانی، با خدمت شبانه‌روزی و با شجاعت در فضای بین المللی بود که با تواضع در مقابل همه‌ی مردم حضور داشت و تراز مطلوب دولت مردمی در نظام مقدس جمهوری اسلامی را به منصه‌ی ظهور و دید همگان قرار داد.

وی گفت: وزیر خارجه پرتلاش در یکی از حساس‌ترین شرایط خارجی ما دیپلماسی قوی خود را در صحنه‌های بین المللی در موضوع مقاومت به ظهور رساند. نماینده‌ی ولی فقیه محبوب و مردمی و امام جمعه محبوب تبریز، نماد و الگویی از حرکت مردمانه و مومنانه در بین مردم از خود بر جای گذاشت.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: استاندار فرهیخته آذربایجان‌شرقی در همین مدت اندک آنچنان در بین مردم حضور پیدا کرد که هرکسی به من رسید از ایشان تعریف کرد. شهید موسوی سرتیم حفاظتی رئیس جمهور با تلاش شبانه روزی خود واقعا جان رئیس جمهور را از خود بیشتر دوست می‌داشت. این شهدا در جای خود جایگاه بلندی داشتند و ملت ما امروز در این مصیبت قرار گرفته‌اند.

انتشار نخستین تصویر از پیکر شهید ابراهیم رئیسی

در پی شهادت ابراهیم رئیسی و همراهانش، تصاویری از پیکر این شهید منتشر شده است.

nkIGCFg7yqMl

 

MjrVYjIAndr4

جای خالی شهید ابراهیم رئیسی در مجلس خبرگان رهبری+عکس

باتوجه به سانحه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهانش، تصاویر شهید ابراهیم رئیسی و شهید آل‌هاشم، منتخبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری بر جایگاهشان قرار گرفت.

انتقال پیکر شهدای خدمت از معراج شهدای تبریز

به گزارش اقتصادنیوز، پیکرهای شهید ابراهیم رییسی و همراهانش از معراج شهدای تبریز منتقل شد.

حضور مردم تبریز برای تشییع پیکر شهدای خدمت

مردم تبریز حضور پرشوری در مراسم تشییع پیکر شهید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت داشتند.

اعضای هیات دولت در مراسم تشییع پیکر شهید ابراهیم رئیسی

اعضای هیات دولت در مراسم تشییع پیکر شهید ابراهیم رئیسی و همراهانش حضور پیدا کردند.

لحظه انتقال پیکر شهید ابراهیم رئیسی به محل تشییع پیکر شهدا

پیکر شهید ابراهیم رئیسی و همراهانش به محل برگزاری مراسم تشییع منتقل شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.