غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره برخی اخبار مبنی بر فشار وارده برای لغو مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق در خصوص پرداخت مالیات از سوی پزشکان گفت: دلیل این که پزشکان با پرداخت مالیات و نصب سامانه فروشگاهی در مطب‌هایشان مخالف هستند را متوجه نمی‌شونم.

وی افزود: پزشکان باید به مانند دیگر اقشار جامعه و بر اساس درآمدشان، مالیات بپردازند و هیچکس هم با درآمد و حتی افزایش درآمدهای آنها کاری ندارد ولی باید به ازای درآمد خود و به تناسب آن، مالیات‌های خود را که ادای وظیفه به کشور است پرداخت کنند. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر می‌رسد پزشکان در خصوص نصب سامانه‌های فروشگاهی در مطب‌های خود و پرداخت مالیات اشتباه کرده و در این باره ابهام دارند ولی می‌توان با رفع ابهام آنها را از واقعیت‌ها مطلع کرد.

پرداخت مالیات کم پزشکان برای مردم قابل پذیرش نیست

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: براساس اطلاعات سازمان امور مالیاتی کشور در حال حاضر ۱۳۳ هزار پزشک در کشور وجود دارد که فقط ۷ هزار میلیارد تومان مالیات می‌دهند که معنایش درآمد ۲ میلیون و دویست هزار تومانی هر پزشک در طول ماه است. در حالی که چنین رقمی از سوی مردم قابل پذیرش نیست.

وی افزود: متاسفانه درصد کمی از پزشکان که در بین آنها چهره‌های معروف ملی هستند نسبت به پرداخت مالیات معترض بوده و اجازه نمی‌دهند همکارانشان نسبت به انجام وظیفه به کشور ادای تکلیف کنند. ضمن اینکه همین عده انتقاداتی علیه مصوبه کمیسیون تلفیق داشته‌اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخی پزشکان متاسفانه با استفاده از راه‌های گوناگون سعی می‌کند تا درآمد خود را پنهان کنند به طوری که از این افراد، درآمدها و واریزی‌های خود را به حساب منشی خود داشته و دارند و می‌کوشند تا ردپایی از این درآمدها وجود نداشته باشد اما این کار درستی نیست.

وی تصریح کرد: باید همه درآمدها در کشور مشخص و شفاف بوده و همگان به سیستم‌هایی که حاکمیت بر درآمدهای آنها نظارت داشته باشد مجهز شوند و باید هر چه سریعتر به سمت شفافیت حداکثری حرکت کنیم.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: روزگاری این بحث وجود داشت که دولت باید بر حساب‌ها و درآمدهای افراد نظارت کند ولی متاسفانه برخی افراد عنوان می‌کردند که این اقدام سرکشی در زندگی و حساب و کتاب مردم و ورود به حریم خصوصی آنان است این در حالیست که این حرف فقط در مورد فرد به فرد مصداق دارد ولی حاکمیت باید از میزان درآمد و دارایی‌های افراد و ثروت‌های آنها، گردش پول، میزان پرداخت مالیات نظارت داشته باشد. 

حاکمیت باید از درآمد، ثروت و گردش حساب‌ها مطلع باشد

وی اظهار داشت: حاکمیت باید از مقدار ثروت و درآمد پزشکان به عنوان عضوی از جامعه مطلع بوده و بر اساس آن از آنها مالیات دریافت کند که البته این امر از قواعد کار حکومتداری محسوب می‌شود که در این زمینه نباید افراط و تفریط صورت گیرد.

جعفرزاده ایمن آبادی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی اوقات حرف‌هایی مبنی بر اینکه برخی از اعضای جامعه پزشکی با مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر نصب سامانه‌های فروشگاهی در مطب‌ها  مخالفت کرده‌اند می‌شنوم ولی من به عنوان عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام می‌کنم که باید پزشکان مانند دیگر اعضای جامعه، مالیات خود را پرداخت کنند و کمیسیون تلفیق هم باید با قاطعیت کار را پیش ببرد.

وی اظهار داشت: متاسفانه برخی از اعضای جامعه پزشکی این کار را توهین به خود تلقی کرده اند اما به هیچ وجه اینگونه نیست ضمن اینکه وقتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای دستگاه‌های کارتخوان وجود دارد آیا مردم تلقی توهین از این کار دارند؟ این در حالی است که برخی از متکدیان و حتی دست فروشان هم دستگاه‌های کارتخوان دارند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره فشارهای وارده به نمایندگان مجلس برای لغو مصوبه کمیسیون تلفیق گفت: نمایندگان ملت به هیچ وجه اسیر حاشیه‌ها نشده و با پیامک و دیگر اقدامات، تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند ضمن اینکه نمایندگان با عقلانیت و شعور خود هجمه و موج را تشخیص می‌دهند.

وی افزود: باید با استفاده از ظرفیت‌های جامعه پزشکان کشور که بخشی از نخبگان محسوب می‌شوند به توسعه در تمامی ابعاد فکر کرد. ضمن اینکه تعدادی از پزشکان با سوء استفاده از وضعیت موجود، مالیات پرداخت نکرده و از ثروت و امکانات کشور استفاده کرده و دارایی های خود را پنهان می‌کنند در حالی که این افراد باید پاسخگو باشند.

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: باید همه درآمدها در کشور شفاف بوده و استثنایی در این خصوص قائل نشویم این در حالی است که سایتی در آمریکا وجود دارد که ثروت و تمام دارایی‌های سناتورهای آمریکایی به طور سالیانه رصد شده و در آن سایت ثبت می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر دارایی‌های پزشکان از راه‌های مشروع بدست آمده باید مالیات آن را هم پرداخت کنند این در حالی است که بخش زیادی از جامعه پزشکی از امکانات، زیرساخت ها و تسهیلات کشور استفاده کرده‌اند لذا باید مالیات درآمدهایشان را هم بپردازند و یادمان می‌رود که روزگاری، پزشکان هندی و پاکستانی در ایران طبابت می‌کردند اما از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی جامعه پزشکی کشورمان ایرانی بوده و علم روز دنیا را در اختیار داشته و افتخار آفرینی می‌کنند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.