احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: طی مذاکراتی که با سازمان فضایی انجام داده‌ایم، تا دو هفته دیگر با حضور ۱۷ نفر از اساتید دانشگاه و ۱۳۰ دانشجوی مقطع ارشد و دکترا کار ساخت نسخه دوم ماهواره پیام را در فضای مناسبی که در محل دانشگاه ایجاد شده، آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: پرتاب ماهواره به اعتقاد من خوب بوده است، نکات مثبت و منفی به همراه داشت، نکته مهم ماجرا این بود که نتایج ۱۱ سال کار تیم پژوهشی ما مثبت ارزیابی شد؛ به طوری که اگر ۲۰ ثانیه این ماهواره به کار خود ادامه می‌داد بدون شک در مدار قرار می‌گرفت. البته باید به این نکته اشاره کنم که این پروژه کار بسیار سنگینی بود اما خوشبختانه کارفرما و سرمایه‌گذار ما که سازمان فضایی است با توجه به اطلاعات اولیه ماهواره، کارکرد آن  را تأیید کردند و پرتاب ماهواره ۹۵ درصد موفق بوده است

رئیس دانشگاه امیرکبیر اضافه کرد: با توجه به اینکه زیرساخت‌ها ایجاد شده،ساخت نسخه دوم ماهواره را تا دو هفته دیگر آغاز می‌کنیم. مهمترین مسأله در ساخت ماهواره نیروی انسانی تربیت شده‌ای است که تجربه لازم را پیدا کرده‌اند و می‌توانم بگویم دیگر مانند ساخت ماهواره قبلی نیاز نیست ۱۱ سال زمان بگذرد بلکه امروز ما می‌توانیم در عرض یک سال نسخه دوم ماهواره را بسازیم.

معتمدی تصریح کرد: ساخت نسخه دوم ماهواره پیام با قدرت و جدیت بیشتری با توجه به اعلام آمادگی سازمان فضایی انجام می‌شود؛ البته اگر قرار باشد طراحی این ماهواره تغییر کند باید زمان ساخت آن را به یک سال زمان موردنظر اضافه کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.