به گزارش ایسنا و به نقل ازروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، سید احمد وکیلی اظهارکرد : عمده ترین موارد مسمومیت در کودکان بر اثر خوردن داروها ، مواد شیمیایی ، فرآورده های شوینده و سفید کننده ، مواد آرایشی و بهداشتی و گیاهان  آپارتمانی سمی است.

وی افزود: داروها و محل های نگهدار دارو را دور از دسترس کودک قرار دهید و از مصرف داروهای خود در مقابل چشم کودکان به دلیل امکان تقلید از بزرگسالان خودداری کنید .

وی عنوان کرد: در صورت مصرف متادون (جهت ترک اعتیاد ) هرگز این دارو را در کنار نوشیدنی های دیگر در یخچال قرار ندهید، مصرف متادون به جای نوشیدنی یکی از مسمومیت‌های خطرناک و مرگ آور است.

وی با بیان این که بسیاری از گیاهان و گل های آپارتمانی مانند خرزهره و دیفن باخیا ، سمی هستند و تماس پوست با آن ها و یا به دهان بردن آن ها منجر به مسمومیت و سوختگی مخاط می شود، تاکید کرد : گل ها و گیاهان آپارتمانی را دور از دسترس کودکان قرار دهید و هنگام بازی کودکان در فضای باز مراقب باشید تا توسط گل ها و گیاهان سمی مسموم نشوند.

وکیلی عنوان کرد : با مصرف خودسرانه داروها بدون تجویز پزشک سلامت کودک خود را به خطر نیندازید چرا که مقادیر بالای برخی از داروهای به ظاهر کم خطر می تواند برای کودک کشنده باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.