گروه بین‌الملل: سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه(OECD) آلمان را درپی ناموفق بودن اصلاحات برای از بین بردن نابرابری اجتماعی در این کشور به اقدام بیشتر برای کاهش مخاطرات فقر فراخواند.

به گزارش « ایسنا»‌ آنخل گوریا، دبیرکل این سازمان، در کنفرانس خبری مشترکی با زیگمر گابریل، وزیر اقتصاد آلمان، گفت:«آلمان بحران اقتصادی را به خوبی تحمل کرده است و در وضعیت خوبی به سر می‌برد اما می‌تواند در وضعیت بهتری باشد.» این سازمان در گزارش خود خاطرنشان کرد که با وجود رشد پایدار اشتغال و کاهش قابل توجه میزان بیکاری، نابرابری درآمد از اواسط دهه ۲۰۰۰ تاکنون کاهش قابل توجهی نداشته و ریسک خطر نسبی افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، اگرچه نابرابری درآمد در آلمان نسبت به کشورهای دیگر عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه کمتر است، اما سهم مشاغل کم درآمد رشد چشمگیری پیدا کرده است.

انتقاد شدید این سازمان متوجه دولت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، شد که پنج ماه قبل قدرت را به دست گرفت. آلمان تصویر «مرد بیمار اروپا» را که در اوایل دهه ۲۰۰۰ داشت، کنار زده است و در حال حاضر موتور رشد اروپا به شمار می‌رود. نرخ بیکاری در این کشور به ۸/۶ درصد رسیده است. این سازمان در گزارش ۱۱۶صفحه‌ای خود در مورد آلمان، پیش‌بینی کرد احیای اقتصادی این کشور امسال و سال آینده ادامه خواهد یافت.

بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، ازجمله ابتکاراتی که دولت آلمان تاکنون ارائه کرده است، لایحه‌ای برای تعیین حداقل دستمزد رسمی ۵۰/۸ یورو در ساعت از سال ۲۰۱۵ به بعد و همچنین لایحه‌ای برای افزایش مستمری مادران سالمندتر و همچنین تسهیل بازنشستگی زودهنگام است.