گروه بین‌الملل- هند درپی تعدیل معیارهای سرمایه‌‌گذاری مستقیم خارجی برای تقویت اعتماد سرمایه‌گذاران با پشت‌سر گذاشتن چین و ایالات متحده جذاب‌ترین مقصد سرمایه‌گذاری شناخته شد. به گزارش اکونومیک تایمز، در نظرسنجی جهانی شرکت مشاوره ارنست اند یانگ هند رتبه نخست جذاب‌ترین مقصد سرمایه‌گذاری را به دست آورد و برزیل و چین به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. در فهرست کشورهای جذاب برای سرمایه‌گذاری کانادا در جایگاه چهارم و ایالات متحده در رده پنجم قرار گرفت. آفریقای جنوبی، ویتنام، میانمار، مکزیک و اندونزی به ترتیب در رده ششم تا دهم این فهرست جای دارند.

ارنست اند یانگ در بیانیه‌ای اعلام کرد:«با توجه به کاهش شدید ارزش پول و آزاد سازی سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در بخش‌های مختلف، هند به جذاب‌ترین مقصد سرمایه‌گذاری تبدیل شده است.» این در شرایطی است که دولت هند در ماه اوت معیارهای سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را در بسیاری از بخش‌ها ازجمله خرده‌فروشی و مخابرات، تعدیل کرد.

براساس گزارش ارنست اند یانگ به دلیل فشارهای کنونی اقتصاد کلان و بدهی‌های سنگین، بسیاری از شرکت‌های هندی قصد دارند، کسب و کارهای غیراصلی خود را کنار بگذارند. این مرکز می‌گوید: «این مساله فرصت بزرگی برای بازیگران خارجی که درپی ایفای نقش در بازار هند هستند، ایجاد کرده است.»

کشورهای ایالات متحده، فرانسه و ژاپن سه کشور اصلی سرمایه‌گذار در هند هستند. پیش‌بینی می‌شود بیشترین سطح سرمایه‌گذاری در بخش‌های تکنولوژی،علوم زیستی و تولید کامپیوتر انجام شود.

آمیت خاندلوال از مرکز ارنست اند یانگ می‌گوید به رغم چالش‌های اقتصادی که هند در سال‌های اخیر با آن رو به رو بوده است، چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در این کشور همچنان مثبت است. با این وجود گزارش ارنست اند یانگ نشان می‌دهد شرکت‌های هندی برای کسب درآمد به دنبال بازارهای کشورهای پیشرفته هستند. این یافته‌ها بخشی از گزارش«بارومتر اعتماد سرمایه » هستند که با نظرسنجی از حدود ۱۶۰۰ مدیر اجرایی شرکت‌های بزرگ در ۷۰ کشور جهان تهیه شده و سنجش اعتماد شرکت‌ها به دورنمای اقتصادی از جمله اهداف آن بوده است.