رقابت دو نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا در روابط با رژیم صهیونیستی

گروه بین‌الملل- باراک اوباما طی مراسمی در کاخ سفید قانون تقویت روابط نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی را امضا کرد. این مراسم در آستانه سفر میت رامنی، رقیب پرزیدنت اوباما در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، به سرزمین‌های اشغالی انجام شد.

به گزارش دویچه وله، رییس‌جمهوری آمریکا، باراک اوباما، روزجمعه (۶ مرداد / ۲۷ ژوئیه) در مراسمی در کاخ سفید قرارداد تقویت روابط نظامی ایالات متحده آمریکا و اسرائیل را امضا کرد. این قانون هفته گذشته در کنگره آمریکا با حمایت هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه تصویب شده بود وباید به امضای باراک اوباما می‌رسید.

به گزارش رویترز، باراک اوباما روز جمعه با اعطای ۷۰ میلیون دلار دیگر برای تقویت سیستم دفاع ضد موشکی اسرائیل موسوم به «گنبد آهنین» برای مقابله با موشک‌های کوتاه‌برد موافقت کرده است. سپر موشکی «گنبد آهنین» از سامانه رادار و ردیابی منحصر‌به‌فردی برخوردار است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن قادر به ردیابی و نابود کردن موشک‌های کوتاه‌برد یا خمپاره است.

بر این اساس در ماه‌های اخیر ارتش رژیم‌صهیونیستی اعلام کرده بود که موفق شده ۸۰ درصد از حدود ۳۰۰ راکت و موشکی که از نوارغزه به جنوب اسرائیل شلیک شده است را ردیابی و خنثی کند.

باراک اوباما هنگام امضای این قانون، تعمیق همکاری با اسرائیل در زمینه‌ تمام مسائل امنیتی را اولویت خود خواند.

تلاش اوباما و رامنی برای جذب آرای یهودیان آمریکا

باراک اوباما در شرایطی قرارداد امنیتی بین رژیم‌صهیونیستی و آمریکا را امضا کرده است که قرار بود دیروز شنبه (۷ مرداد / ۲۸ ژوئیه) میت رامنی، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آینده ریاست جمهوری و رقیب باراک اوباما در این انتخابات، به اسرائیل سفر کند. سفر میت رامنی در جذب آرای رای‌دهندگان یهودیان آمریکا مهم است. همزمان باراک اوباما نیز در پی افزایش حمایت رای‌دهندگان یهودی آمریکا در چند ایالت کلیدی این کشور از جمله ایالت فلوریداست.

میت رامنی روزسه‌شنبه گذشته (۳ مرداد/۲۴ ژوئیه) در جمع کهنه‌سربازان ارتش آمریکا در نوادا، از سیاست باراک اوباما در قبال اسرائیل انتقاد کرده بود.

به اعتقاد میت رامنی، دولت آمریکا متحد اصلی خود، رژیم‌صهیونیستی را به حال خود رها کرده و در پرونده هسته‌ای ایران از فشارها کاسته است.

میت رامنی قول داده است که در صورت پیروزی، نخستین سفر خارجی خود را به اسرائیل انجام دهد. این در شرایطی است که باراک اوباما در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ به رژیم‌صهیونیستی سفر کرد و اما پس از آن و در زمان ریاست جمهوری خود به این کشور سفر نکرده است.