ایسنا- نخست‌وزیر انگلیس که هم‌اکنون در هند به سر می‌برد دیروز خواستار ایجاد اصلاحات بنیادی در راستای کمک به مقابله با چالش‌های قرن ۲۱ شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گوردون براون، نخست‌وزیر انگلیس گفت: باید در نهادهای بین‌المللی همچون سازمان ملل، بانک‌جهانی و صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با چالش‌های قرن ۲۱، اصلاحات بنیادی ایجاد شود. گوردون براون در سخنرانی در جمع رهبران اقتصادی در دهلی نو تصریح کرد: این تغییرات باید توسط دوراندیشان دوران پس از جنگ که نهادهایی مانند سازمان ملل، بانک‌جهانی و صندوق بین‌المللی پول را ایجاد کردند، به وجود آید.

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه اظهار داشت که این نظم جدید جهان باید هرچه بیشتر نماینده آنچه که وی آن را بزرگترین تغییر در تعادل قدرت اقتصادی در دنیا طی دو قرن اخیر توصیف کرده است باشد.

براون افزود: برای پیروزی در قرن ۲۱ و مقابله با چالش‌های جدید و موضوع جهانی شدن، باید در قوانین دوران پس از جنگ و موسسات بین‌المللی پس از دوران جنگ سرد، اصلاحات صورت گیرد. ما باید اقدامات بیشتری برای فراگیرتر شدن موسسات جهانی در دنیا انجام بدهیم.

وی تاکید کرد: من شخصا از تغییرات در صندوق بین‌المللی پول، بانک‌جهانی و گروه جی-هشت حمایت می‌کنم.

این اظهارات براون در حالی در دهلی نو انجام شده است که انگلیس پیش‌تر از اقدامات انجام گرفته برای عضویت دائم‌ هند در شورای امنیت سازمان ملل حمایت کرده بود.

نخست‌وزیر انگلیس اظهار داشت: وظیفه پیش‌روی ما در این مقطع زمانی این است که بر سر قوانینی توافق کنیم که موضوع جهانی‌سازی را به عاملی برای ایجاد امید و پیشرفت برای مردم جهان تبدیل کند.

وی افزود: من معتقدم که تنها با این راه است که می‌توانیم جهانی شدن را آنچنان که باید باشد در دنیا فراگیر کنیم و جهانی شدن را عاملی برای ایجاد عدالت در سطح جهان گسترش بدهیم. این اظهارات براون در حالی ایراد شد که وی قبل از سفر به هند به چین رفته بود. بر اساس اعلام وزارت‌خارجه انگلیس سطح فعلی روابط لندن با دهلی نو و پکن در بالاترین و سالم‌ترین سطح قرار دارد.همچنین براون در سفر به هند با مانموهان سینگ، نخست‌وزیر این کشور در ضیافت شامی شرکت کرد.

براون در گفت‌و‌گو با مانموهان سینگ درباره مسائل مختلفی از جمله تغییرات جوی و مسائل مربوطبه امور ضدتروریستی گفت‌وگو کرده است.