گروه خودرو - دولت در بودجه پیشنهادی سال‌جاری دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و خودروهای سواری در نظر گرفته است.

عبدالله جلالی قائم مقام ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: در صورت پذیرش بودجه پیشنهادی از سوی مجلس طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شتاب خواهد گرفت. قائم مقام ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت در گفت‌وگو با خبرنگار ما همچنین تاخیر در تامین تسهیلات را بزرگ‌ترین مشکل در اجرای طرح نوسازی کامیون‌های سنگین دانسته و در این خصوص نیز می‌گوید: عدم تامین تسهیلات با بهره پایین از یک سو و پایین بودن ارزش لاشه خودرو نسبت به ارزش خودروی اسقاطی از سوی دیگر از دیگر مشکلاتی است که موجب شده تا طرح نوسازی کامیون‌های فرسوده با کندی اجرایی شود.

جلالی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چه تعداد کامیون سنگین فرسوده در جاده‌های کشور تردد می‌کنند، عنوان کرد: هم‌اکنون در حدود ۱۰۰ هزار کامیون فرسوده سنگین در جاده‌های کشور تردد می‌کنند که به این تعداد می‌توان ۴۸۸ هزار دستگاه خودرو نیمه سنگین فرسوده نیز افزود.

به گفته قائم مقام ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت در حال حاضر در اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد که این عقب ماندگی باید جبران شود.اعتبار پیشنهادی برای نوسازی خودروهای فرسوده در حالی است که رییس سازمان حفاظت از محیط زیست نیز چندی پیش از اختصاص اعتبار سالانه هزار میلیارد تومانی به منظور نوسازی خودروهای فرسوده خبر داده و خروج تمام خودروهای فرسوده ظرف سه سال آینده را پیش‌بینی کرده بود. قائم مقام ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت در پاسخ به این پرسش که آیا اعتبار پیشنهادی از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست در راستای اعتبار‌ی است که در قالب بودجه پبشنهاد شده نیز افزود: سازمان حفاظت از محیط زیست در راستای کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها و نوسازی ناوگان درون شهری پیش‌بینی شده در حالی که اعتبار مد نظر از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت بیشتر به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است.