مذاکره‌کنندگان در جهاد دیپلماسی قرار دارند

گروه خبر: بررسی و تدوین سیاست‌های کلی محیط زیست، در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز و ۶ بند از این سیاست‌ها تصویب شد.


آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته دراین جلسه با توجه به حضور پرشور مردم سراسر کشور در مراسم روز جهانی قدس، این حضور را ناشی از وقت‌شناسی و هوشیاری خوب مردم در مقاطع حساس و خاص عنوان کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم وی گفت: در حالی که منطقه در شرایط حساس آتش‌افروزی تروریست‌ها قرار دارد و فلسطینی‌ها به دلیل بی‌توجهی دول اسلامی تحت فشار بوده و مورد بی‌مهری و ظلم مضاعف قرار گرفته‌اند و مذاکره‌کنندگان شجاع کشورمان با نمایندگان کشورهای 1+5 در میدان مذاکرات هسته‌ای در جهاد دیپلماسی قرار دارند، مردم با درک شرایط و زمان شناسی خاص خود، حضور و حمایت‌های پرشور خود را از آرمان‌های مردم فلسطین به جهانیان نشان دادند که باید از این هوشیاری و زمان‌شناسی مردم تقدیر و تشکر کرد.


پاسخ به برخی انتقادها

در همین حال روز گذشته پس از این جلسه محسن رضایی دبیر، مجمع تشخیص مصحلت نظام در یک نشست خبری از لحاظ شدن سیاست‌های کلی محیط زیست در برنامه ششم و هفتم خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری که صبح دیروز در محل مجمع تشخیص برگزار شد با اشاره به تصویب ۶ بند از سیاست‌های کلی محیط زیست اظهار کرد: ما در این جلسه مجمع سیاست‌های کلی محیط زیست را دنبال کرده و تا بند ۱۰ این سیاست‌ها پیش رفتیم و در جلسه آینده سیاست‌های کلی محیط زیست به تصویب می‌رسد و خدمت مقام معظم رهبری ارسال خواهد شد. رضایی با اشاره به برخی انتقادها مبنی‌بر عدم توجه برنامه ششم توسعه به مساله محیط زیست گفت: ما در مجمع در حال تصویب برنامه محیط زیست بودیم و پس از آنکه آن را تصویب کنیم به صورت یکجا به دولت و مجلس ابلاغ می‌کنیم و این برنامه در برنامه ششم و هفتم مورد ملاحظه قرار خواهد گرفت.


آمریکا نمی‌گذارد کار تمام شود

همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، رضایی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اوباما در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران سنگ بزرگی را به چاه انداخته است، گفت: نگرانم که حل و فصل بخش‌هایی از این پرونده برای بعد از اوباما باقی بماند. رضایی با تاکید بر اینکه همه قدرت‌های بین‌المللی موافق توافق هستند، به مخالفت روسیه و چین با زیاده‌خواهی‌های آمریکا اشاره کرد و افزود: مذاکرات ما با ۱+۵ به نتیجه رسید؛ اما آمریکا نمی‌گذارد کار تمام شود و به‌دنبال امتیازگیری بیشتری هستند و به این امتیازاتی که جمهوری اسلامی پذیرفته قانع نمی‌شوند.


دبیر مجمع تشیخص مصلحت نظام در پاسخ به خبرنگاری درباره ضرورت یا عدم ضرورت تصویب توافق نهایی در مجلس و شورای‌عالی امنیت ملی، تصریح کرد: این مساله به مجمع ارتباطی ندارد و در حوزه وظایف مقام معظم رهبری، دولت و شورای‌عالی امنیت ملی است که دارند کار می‌کنند و از میز مذاکره تا تهران و شورای امنیت و خدمت رهبری، مرتب گزارش‌ها ارائه می‌شود.