گروه خبر: علی مطهری نماینده تهران با انتشار نامه‌ای از نامزدی در انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات به دلیل آنچه شبهه تاثیر نسبت خانوادگی او با رئیس مجلس شورای اسلامی بر تصمیم هیات‌رئیسه وجود دارد، انصراف داد. به گزارش «ایرنا»، علی مطهری نماینده تهران که پیش از این نامزد عضویت در هیات نظارت بر مطبوعات برای دور جدید بود، دیروز با توزیع نامه‌ای بین نمایندگان در صحن علنی مجلس اعلام کرد که از حضور در جمع نامزدهای انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات انصراف می‌دهد. علی مطهری پیش از این نماینده قوه‌مقننه در هیات نظارت بر مطبوعات بود. در جلسه علنی اول مردادماه، انتخاب عضو ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات در دستور کار مجلس قرار گرفت، اما به دلیل تذکرها و انتقادهای نمایندگان به انتخاب دو نفر از یک تفکر سیاسی، علی لاریجانی، رئیس‌مجلس نیز تذکرات نمایندگان را وارد دانست و گفت که ماده ۲۱۸ آیین‌نامه داخلی مجلس ابهام دارد و باید هیات‌رئیسه در جلسه‌ای به ساز و کار مناسبی برای اجرای این ماده دست یابد. کمیسیون فرهنگی مجلس حمید رسایی و سید محمود نبویان دو تن از اعضای جبهه پایداری را به‌عنوان اعضای ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب کرده بود که همین موضوع با واکنش‌هایی در بین نمایندگان مجلس و سیاسیون روبه روشده بود.

در همین حال به گزارش «ایلنا»، عابد فتاحی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی از احتمال انتخاب جواد هروی نماینده مردم قائنات به جای علی مطهری برای حضور در انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات خبر داد و تاکید کرد: «نمایندگان طیف افراطی از ابتدا نیز تصمیم داشتند درخصوص انتخاب مطهری سنگ‌اندازی کنند و برای همین نسبت فامیلی مطهری و لاریجانی را دستاویز این کار قرار دادند و از این کار برای زیر سوال بردن رئیس مجلس استفاده کردند».

او افزود: «ما معتقدیم کاندیدا‌های معرفی شده از سوی کمیسیون فرهنگی اساسا با بسیاری از رسانه‌ها مخالف هستند و از آنها به‌عنوان مطبوعات زنجیره‌ای یاد می‌کنند و قطعا با حضور در هیات نظارت بر مطبوعات نه تنها درها را بلکه پنجره‌ها را هم روی مطبوعات آزاداندیش خواهند بست.» فتاحی با تاکید بر اینکه نگه داشتن چند روزنامه با گرایش خاص در عرصه مطبوعات کشور هنر نخواهد بود، اضافه کرد: «قطعا انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات یکسویه نخواهد بود و ما علاوه بر هروی، گزینه‌های دیگری را هم مد نظر داریم.» در خبری دیگر در این ارتباط و به گزارش «ایرنا»، روز گذشته نصرالله پژمان‌فر، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: «هیات‌رئیسه مجلس نظر خود را درباره انتخاب عضو ناظر در هیات نظارت بر مطبوعات را هفته آینده اعلام خواهد کرد.»