دنیای اقتصاد: وزیر امور اقتصادی و دارایی روز گذشته در سفری به قم با پنج تن از مراجع عظام دیدار و گفت و گو کرد. علی طیب نیا در این سفر با حضور در بیوت آیات عظام سبحانی، شبیری زنجانی، موسوی اردبیلی، وحید خراسانی و جوادی آملی نظرات این مراجع عظام را درباره سیاست‌های اقتصادی دولت یازدهم جویا شد. به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، آیت ا... سبحانی در این دیدار گفتند: «اگر به دنیای مردم بی‌توجهی شود، بی‌تردید آخرت آنان نیز تباه خواهد شد.» ایشان همچنین بر این نکته مهم تاکید کردند که پرداخت یارانه به بخشی از جامعه که صاحبان درآمدهای بالا هستند و تاثیری در زندگیشان ندارد، اقدامی بی‌فایده و زیانبار است و این امر صرفا باید به طبقات کارگر و کارمند و اقشار آسیب‌پذیر جامعه تعلق پذیرد.

آیت‌ا... شبیری زنجانی نیز در آغاز ضمن ابراز سلام خالصانه به رییس‌جمهوری، دکتر روحانی را شخصیتی دانست که همواره و در تمام مسوولیت‌های خود صادقانه و دلسوزانه و با اتکا به ایمان الهی و باور به اهمیت خدمت به مردم گام برداشته و برای ایشان و دولت یازدهم آرزوی توفیق کرد.

آیت ا... موسوی اردبیلی نیز درباره وزیر اقتصاد تاکید کرد: «بعید می‌دانم کسی ذره‌ای حب وطن داشته باشد و متوجه خطرات و توطئه‌های کنونی که از همه جهات کشور را تهدید می‌کند، نباشد.» آیت ا... جوادی آملی در دیدار با وزیر اقتصاد فرمودند: «با نگاه کمیته امدادی نمی شود کشور را اداره کرد. وی ناکارآمدی رویکرد قبلی در اجرای هدفمندی یارانه‌ها را که در نتیجه آن معضلات بسیاری به بار آمد، ناشی از آن دانستند که این درآمد به‌جای آنکه در خدمت تولید و رونق اقتصادی قرار گیرد از مسیر اصلی خود دور شد.»

ایشان رویکرد عاطفی و احساسی به‌جای نگرش علمی و خرد ورزانه را موجب به بار آمدن لطمات و ضایعات فراوانی به اقتصاد کشور دانسته و افزودند: «دین ما دین شرف است و استحکام اقتصادی منجر به قوام و پایداری نظام و مملکت خواهد شد.» وی افزود: «در هر حال باید توجه به کرامت مردم محور قرار بگیرد.»

وزیر اقتصاد در ادامه سفر خود به قم با آیت ا... وحید خراسانی دیدار کرد.

حضرت آیت ا... وحید خراسانی در این دیدار گفتند: باید به دولت مهلت داد و با دنیا با لسان نیک سخن گفت.

ایشان تاکید کردند: «حضرت امیر در یکی از فرامین تاریخی خود می‌فرمایند، مردم بر دو دسته‌اند، دسته اول کسانی که در دین برادر توهستند و دسته دوم کسانی که در خلقت و آفرینش برادر تو هستند، با هر دو گروه طوری رفتار کن که انتظار داری خدا با تو رفتار کند؛ بنابراین مبنای رفتار و تعاملات بیرونی دولت باید بر چنین پایه ای استوار باشد، اما در گذشته آیا به این گونه رفتار کرده‌ایم؟»