داوود مددی، مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی با بیان این که چنانچه وزیر رفاه مرا کنار نمی‌زد، علاقه‌مند به خدمتگزاری در این جایگاه بودم، گفت: کسانی که می‌خواهند با یکدیگر کار کنند باید در یکسری مسائل با هم تفاهم داشته باشند. وزیر تمایل ادامه کار با فردی را داشت که به قول خودش با آنها هم سرعت باشد در حالی که خودم هم منظور این حرف را نفهمیدم که کند کار می‌کردم و یا جلوتر از دیگران بودم. وی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: براساس اساسنامه تنظیم شده برای این سازمان ۵۰‌درصد به اضافه یک نفر از اعضای شورا را وزیر انتخاب می‌کند با این رویه از هم اکنون مشخص است که سازمان تامین اجتماعی به شیوه دولتی اداره خواهد شد.

مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی یکی از چالش‌های پیش روی سازمان را بحث بیمه‌گری و حمایت نامید و عنوان کرد: وظیفه سازمان، تامین بیمه اجتماعی و گسترش آن است و حمایت از فقرا، نیازمندان و مستضعفان از تکالیف دولت محسوب می‌شود، اما صرف قسمتی از منابع مالی سازمان در راستای امور حمایت‌های اجتماعی باعث ضعیف شدن بنیان تامین اجتماعی شده است.

وی در خصوص اینکه اگر وزیر شمار را کنار نمی‌زد، از سازمان می‌رفتید؟ به صراحت پاسخ داد: نه، این جایگاه خدمتگزاری به مردم را دوست داشتم.

مددی گفت: وزارت رفاه نقش سیاستگزار را دارد، اما به مسائل اجرایی می‌پردازد هر کسی روی این صندلی می‌نشیند، اینجا سازمان را مورد تهدید قرار می‌دهد. الان که در هیچ پست و سمتی نیستم راحت حرف می‌زنم و مشکلی برای گفتن ندارم. مددی افزود: با توجه به این که این سازمان، سازمانی بین‌النسلی است و متعلق به هیچ دوره‌ای از ادوار دولت و مجلس نیست، ‌بنابراین دولت در رابطه با سازمان باید حالتی مثل بانک مرکزی داشته باشد.

مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی درباره صحت زمزمه‌هایی مبنی بر سفیر شدن در یکی از کشورهای آفریقایی عنوان کرد: به من می‌گویند، می‌خواهید بروید سازمان گسترش! می‌گویم دروغ است! ایران خودرو ، دروغ است! سفیر، دروغ است! اصلا بنده هیچ مسوولیتی نمی‌خواهم.

مددی افزود: هیچ کس به من پیشنهادی نداده و با من صحبتی نشده و همه چیزهایی که گفته می‌شود، شایعه است. مددی درباره ناگفته‌های خود این گونه گفت: حرف زیاد است، همه اینها ظاهر قضیه است و در باطن مسائل دیگری وجود دارد که باید در سینه باقی بماند تا خداوند آنها را حل کند و دل ما برای همین قضایا دردناک است.

وی گفت: رییس‌جمهوری در بدترین شرایط سازمان را به دست ما سپرد، ما نیز در انجام کارها، همان اهداف رییس‌جمهوری را که در شعارهای انتخاباتیش اعلام کرده بود، دنبال کردیم.مدیرعامل سابق سازمان تامین‌‏اجتماعی همچنین در گفت‌وگو با ایلنا، گفت:‌‏ تمامی اعضای هیات‌مدیره و معاونان سازمان تامین اجتماعی، مخالف اصلاح اساسنامه این سازمان با مفاد پیشنهادی وزارت رفاه بودند. مددی گفت‌‏: به صورت کتبی با تغییر اساسنامه سازمان تامین‌‏اجتماعی مخالفت کردم، اما علت برکناری من موضوعات دیگری است و ارتباطی به تغییر اساسنامه سازمان تامین‌‏اجتماعی ندارد.

او گفت‌‏: وجود چند نفر از کانون‌های کارگری و کارفرمایی در هیات‌مدیره و شورای عالی سازمان تامین‌‏اجتماعی، تاثیری بر تصمیمات کلان این سازمان نخواهد داشت، زیرا این وزیر رفاه است که حرف اول را در اداره سازمان می‌‏زند. مدیرعامل سابق سازمان تامین‌‏اجتماعی گفت‌‏: اصلاح اساسنامه این سازمان باید مطابق بند «ی» ماده ۷ قانون برنامه چهارم توسعه کشور صورت گیرد، زیرا این قانون موخر بر قانون نظام جامع رفاه و تامین‌‏اجتماعی است.

او افزود: مطابق ماده ۷ قانون برنامه چهارم توسعه، اصلاح اساسنامه باید با پیشنهاد سازمان تامین‌‏اجتماعی، تایید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مصوبه هیات دولت انجام می شد، اما طی مذاکراتی که با وزیر رفاه داشتم، وی با این موضوع مخالفت کرد و بر اجرایی کردن نظام جامع رفاه و تامین‌‏اجتماعی تاکید کرد.

مددی خواستار دخالت نمایندگان مجلس در تغییر اساسنامه سازمان تامین‌‏اجتماعی شد و گفت: دلیلی برای تغییر اساسنامه‌‏ای که ۵۴ سال تجربه شده و توانسته به خوبی این سازمان را اداره کند، وجود ندارد.

او گفت‌‏: وزارت رفاه چون نمی‌‏تواند در مسائل مربوط به نظام جامع رفاه و تامین‌‏اجتماعی این وزارتخانه‌ها دخالت داشته باشد، حضورش را در سازمان تامین‌‏اجتماعی پررنگتر می‌‏کند.

مددی در خصوص موافقت رییس‌جمهوری با رفتنش از سازمان تامین اجتماعی، گفت‌‏: چون در جریان نیستم، نمی‌‏توانم در این باره اظهار نظری کنم، اما وزیر رفاه مدتها است که پیگیر تغییر من بود و به نظر من، فشارهای مصری به رییس‌جمهوری باعث تغییر من شد.

وی با اشاره به تیتر روزنامه‌‏ها و رسانه‌ها در خصوص برکناری مدیرعامل سازمان تامین‌‏اجتماعی، گفت: این موضوع برکناری نبود، بلکه کودتا و اشغال سازمان تامین‌‏اجتماعی که متعلق به بیمه‌شدگان است، بود.

او با بیان اینکه اعلام خبر تغییر در شب و مراسم تودیع و معارفه در صبح پس از آن، قابل قبول نیست، گفت‌‏: بالاخره هر تغییری هم رسم و رسوماتی دارد. مددی تصریح کرد: مگر من خیانتکار و دزد بودم که این گونه با من برخورد کردند، من هم فامیل، دوست، آشنا و خانواده دارم، بنا بر این بر کناری را لغت درستی برای خود نمی‌‏دانم، زیرا عزل دلیل می‌‏خواهد که وجود ندارد.

مدیرعامل سابق تامین‌‏اجتماعی خطاب به مصری گفت‌‏: انتخاب مدیران زیرمجموعه حق وزیر است، اما در تغییرات، اخلاق را رعایت کنید و برخوردهای توهین‌‏آمیز با مدیران انجام ندهید.