دنیای اقتصاد- علیرضا طهماسبی، وزیر صنایع و معادن، با اشاره به اینکه کاهش نرخ سود بانکی مورد تاکید رییس‌جمهوری و دولت نهم است، پیش‌بینی کرد این نرخ در سال آینده ۲درصد کاهش یابد. هم‌اکنون نرخ سود بانکی در بانک‌های دولتی ۱۴‌درصد و در بانک‌های خصوصی ۱۷‌درصد است. پیش‌بینی وزیر صنایع و معادن:

نرخ سود بانکی سال آینده ۲درصد کاهش می‌یابد

علیرضا طهماسبی با اشاره به اینکه کاهش نرخ سود بانکی مورد تاکید رییس‌جمهوری و دولت نهم است، پیش‌بینی کرد این نرخ در سال آینده ۲درصد کاهش یابد.

وزیر صنایع و معادن دیروز در حاشیه مراسم افتتاح مرکز خدمات فناوری و کسب‌و‌کار در شهرک صنعتی عباس‌آباد راجع به کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی به خبرنگاران، گفت: این امر در شورای پول و اعتبار مورد بررسی قرار گرفته است.به گفته وی، هدف دولت نهم بر کاهش نرخ سود بانکی برای سال آینده است که کاهش ۲درصدی آن پیش‌بینی می‌شود.

هم‌اکنون نرخ سود بانکی در بانک‌های دولتی ۱۴‌درصد و در بانک‌های خصوصی ۱۷‌درصد است.

به گزارش خبرنگار ما، دکتر طهماسبی دیروز از سه شهرک صنعتی علی آباد، خوارزمی وعباس آباد در ۵۰ کیلومتری تهران ، در مسیر جاده تهران ، گرمسار دیدن کرد.وزیر صنایع و معادن پس از بازدید از شهرک صنعتی علی‌آباد وافتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی این شهرک و همچنین افتتاح یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی خوارزمی عازم شهرک صنعتی عباس‌آباد شد و مرکز خدمات فناوری و کسب و کار این شهرک صنعتی را نیز افتتاح کرد.

اشتغال مهمترین هدف دولت نهم

او در جمع صنعتگران این شهرک گفت: مهم‌ترین هدف ما در دولت نهم ایجاد اشتغال پایدار مبتنی بر توسعه دانایی‌محور است که به این منظور توسعه صنایع کوچک و بنگاه‌های زودبازده را مورد توجه جدی قرار دادیم. به طوری که طی ۱۰ماه گذشته از حدود ۷هزار میلیارد تومان قرارداد‌های منعقد شده برای پرداخت تسهیلات به منظور ایجاد این بنگاه‌ها رقمی معادل ۳هزار و ۵۰۰میلیارد تومان برای بنگاه‌های کوچک زودبازده در بخش صنعت اختصاص یافت.وزیر صنایع و معادن تاکید کرد: وظیفه ما این است که با استفاده از این فرصت سرمایه‌گذاری، واحدهای صنعتی جدید تاسیس کنیم.دکتر طهماسبی با اشاره به مزایای عمده ایجاد صنایع کوچک همچون اشتغالزایی، انعطاف‌پذیری و نیاز به سرمایه‌گذاری کم گفت: صنایع کوچک در عین حال با چالش‌های عمده‌ای مثل پایین بودن کیفیت، پایین بودن بهره‌وری نیروی کارومیزان تحقیق و توسعه و همچنین بالا بودن ضایعات روبه‌رو هستند.از این‌رو دولت با توجه به این مسائل بر آن شد تا چنین مراکزی را در شهرک‌های صنعتی ایجاد کند.وی با اشاره به اینکه صنایع کوچک را نمی‌توان رها کرد، اظهار امیدواری کرد تا اهدافی که برای ایجاد مراکز خدمات فناوری و کسب و کار در نظر گرفته شده تحقق یابد.

وزیر صنایع و معادن در ادامه با بیان اینکه در‌حال‌حاضر ۳۵۲ شهرک صنعتی در کشور فعال و ۸۲ شهرک نیز در دست ساخت است، افزود: در لایحه بودجه ۸۶ پیشنهاد داده‌ایم، ۴درصد از کل تسهیلات بنگاه‌های زودبازده به شهرک‌های صنعتی اختصاص یابد تا خدمات زیرساختی برای احداث شهرک‌ها با سرعت بیشتری به اجرا درآید.