رییس‌جمهوری با تاکید بر حمایت نامحدود دولت از پیشرفت‌های علمی و خدمات درمانی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم زودتر از دوره ۲۰ ساله به قله منطقه خواهیم رسید. به گزارش خبرگزاری فارس، احمدی‌نژاد، دیروز در مراسم تقدیر از محققان ترمیم ضایعات نخاعی و در مراسم افتتاح این پروژه در بیمارستان امام خمینی«ره» ضمن تبریک موفقیت علمی به جامعه پزشکی و ملت ایران، خود باوری را از دستاوردهای انقلاب اسلامی و رمز اعتلای کشور دانست و ادامه داد: در تبیین چشم انداز ۲۰ ساله باید در طول این ۲۰ سال به لحاظ علمی بالاترین نقطه را در منطقه کسب کنیم، که البته امروز بالاتر از سرعتی که برنامه‌ریزان این سند پیش بینی کرده بودند، در حال حرکت هستیم.

وی با اشاره به گذشته پر افتخار پزشکی و طب در ایران تصریح کرد: عشق به رفع مشکلات و تعالی فراگیری علمی و شجاعت سه عامل بسیار مهم در پیش رفت کشور هستند.

رییس‌جمهوری با بیان این که انتظار می‌رود سرعت این کاروان در حال پیشرفت باید بیش از گذشته باشد تاکید کرد: بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم زودتر از دوره ۲۰ ساله به قله منطقه خواهیم رسید و البته افق نگاه ما باید به قله‌های جهانی باشد، چرا که استعداد این کار در خون و فرهنگ ما جاری است.

احمدی نژاد همچنین توصیه کرد که کار تحقیقات در این مورد با سرعت و گستردگی بیشتر انجام شود و افزود: سوالات و فرضیه‌های جدید را با دعوت از دانشمندان و محققان به بررسی بگذاریم تا در تمام زمینه‌ها نیز به سمت تعالی به پیش برویم.

وی با تاکید بر حمایت و پشتیبانی دولت با تمام توان از این گونه پیشرفت‌ها خطاب به وزیر بهداشت اظهار داشت: هیچگاه در زمینه‌های فعالیت علمی و درمانی احساس محدودیت مالی نکنید، چرا که دولت با تمام توان پشتیبان شما خواهد بود.

رییس‌جمهوری همچنین در واکنش به سخنان یکی از بیماران بهبود یافته توسط جراحان، در مورد بیمه شدن بیماران ضایعه نخاعی گفت: بنا به تشخیص وزیر بهداشت بیمارانی که توان پرداخت هزینه خود را ندارند، هزینه‌ آنان به طور مستقیم و یا به صورت بیمه به عهده دولت خواهد بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در مراسم افتتاح این پروژه جدید گفت: در این روش با تزریق سلول‌هایی که از خود فرد ضایع نخاعی گرفته می‌شود و پس از تزریق آن به نخاع، فرد بیمار به تدریج وضعیت بهتری پیدا می‌کند.

کامران باقری لنکرانی اضافه کرد: در زمان حاضر ۲۵ میلیون نفر در دنیا دچار ضایعات نخاعی هستند و سالانه ۱۳۰ هزار نفر به آنها اضافه می‌شود. در کشور ما نیز اکنون ۷۰ هزار بیمار ضایع نخاعی داریم که سالانه ۳ درصد بر آنها اضافه می‌شود.

وی گفت: ترمیم ضایع نخاعی در سه کشور دیگر چین، روسیه و اوکراین نیز با روش‌های دیگری که درصد موفقیت آنها کمتر از ۲۵ درصد است، انجام می‌شود اما روش ابتکاری تحقیقات ایران درصد موفقیت بالاتری دارد.

باقری لنکرانی اضافه کرد: از سال آینده علاوه بر بیمارستان امام خمینی«ره» این خدمات نوین در سه مراکز دیگر کشور نیز ارائه می‌شود.

وی گفت: با توسعه این روش علاوه بر درمان بیماران ایرانی امکان ترمیم ضایع نخاعی بیماران سایر کشورها نیز در ایران وجود دارد.