رییس اتحادیه شیشه و آینه:

روزانه ۲۴۰هزار مترمربع شیشه در کشور تولید می‌شود

رییس اتحادیه شیشه و آینه تهران گفت: روزانه حدود ۲۴۰هزار متر مربع انواع شیشه در کشور تولید می‌شود. محمدعلی قنبری، در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ازاین میزان تولید حدود ۱۵۰هزار مترمربع شیشه «فلوت» و بیش از ۸۵هزار مترمربع شیشه معمولی است. وی تصریح کرد: کیفیت محصولات شیشه تولید داخل به‌خصوص شیشه فلوت قابل رقابت با مشابه خارجی است و به کشورهای اروپایی، روسیه و کشورهای آسیایی صادر می‌شود. وی اضافه کرد: از شیشه‌های «فلوت» در تهیه انواع آیینه، شیشه‌های خم، بدون موج و جوش ساختمان و شیشه‌های دوجداره استفاده می‌شود. رییس اتحادیه شیشه و آیینه تهران با بیان اینکه در سال‌های گذشته واردات انواع شیشه از ترکیه صورت می‌گرفت، افزود: هم‌اکنون در زمینه‌انواع شیشه کشور به خودکفایی رسیدیم و تنها برخی شیشه‌ها آن هم به مقدار بسیار ناچیز از خارج وارد می‌شود. قنبری مواد اولیه مورد نیازتولید شیشه‌را «کربنات»، «سیلیس» و «دولومیت» عنوان کرد و گفت: بیش از ۹۵درصد مواد اولیه مورد نیازتولید شیشه در داخل کشور وجود دارد و تنها به اندازه پنج‌درصد کربنات به صورت موردی واردات می‌شود. رییس اتحادیه کاغذ و مقوا:

حذف یارانه کاغذ، بحران کاغذ را از بین می‌برد

قیمت کاغذ با توجه به قیمت‌های جهانی بالا نیست و پیش‌بینی می‌شود با حجم بالایی که برای واردات کاغذ ثبت سفارش شده است در آینده روند کاهش قیمت ادامه یابد. داوود رحیم‌زاده، رییس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا،‌ در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قیمت هر بند کاغذ در بازار کمتر از ۲۵‌هزار تومان خرید و فروش می‌شود، افزود: خوشبختانه قیمت کاغذ، به ویژه کاغذ تحریر به ثبات رسیده و افزایشی در روزهای اخیر نداشته است. وی درباره میزان ثبت سفارش کاغذ گفت: در سه ماه اخیر حدود ۳۰هزار تن کاغذ ثبت سفارش شده و در حال ترخیص است. رییس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا درباره علت افزایش قیمت کاغذ مطبوعات گفت: دلیل افزایش کاغذ روزنامه به دلیل وجود برخی محدودیت‌های تامین کالا در واردات این نوع کاغذ بوده است که با رفع آنها مشکل کاغذ مطبوعات هم برطرف می‌شود. رحیم‌زاده با اشاره به بررسی لایحه حذف یارانه نقدی کاغذ در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد: با حذف یارانه کاغذ در بودجه سال آینده، بحران کاغذ برای همیشه از بین برود. وی گفت: با تصویب این لایحه به مصرف‌کنندگان، دولت و دست‌اندرکاران حوزه چاپ و نشر اطمینان می‌دهیم در سال آینده بحران کاغذ نخواهیم داشت چرا که اتحادیه پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده و ثبت سفارش‌ها نیز در حال انجام است تا با سود پایین و قیمت عادلانه در خدمت مصرف‌کنندگان فرهنگی کشور باشیم.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران:

تنظیم بازار تخم‌مرغ باید از ابتدای خط تولید انجام شود

تنظیم بازار تخم‌مرغ باید از ابتدای خط تولید انجام شود که منجر به کاهش تولید یا مازاد تولید نشود.

علیرضا مختاری، مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران (میهن)، در گفت‌وگو ایسنا با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر قراردادی میان تولیدکنندگان تمام استان‌ها با شرکت پشتیبانی امور دام استان‌ها منعقد شده که تولیدکنندگان، تخم‌مرغ را کیلویی ۸۳۲تومان به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل داده و این شرکت نیز به مصرف‌کنندگان کیلویی ۹۵۰ تومان عرضه می‌کند، اگر تخم‌مرغ غیر از این مبلغ عرضه شود تخطی بخش‌های دیگر است. او با اشاره به نواقص این قرارداد اظهار کرد: این قرارداد، همه جانبه و کامل تدوین شده اما از نظر قانونی اشکال‌هایی دارد زیرا برای تخطی بخش دولتی جرایمی در نظر گرفته نشده و فقط برای تولیدکنندگان جرایم در نظر گرفته شده است، همچنین ضمانت اجرایی برای آن برای زمانی‌ که قیمت از ۸۳۲ تومان پایین‌تر رود دیده نشده است. مختاری با اشاره به در نظر گرفتن تعرفه ۶۰ درصدی برای صادرات تخم‌مرغ گفت: با توجه به این تعرفه صادرات تخم‌مرغ بسیار محدود و تقریبا قطع شده است.

نایب‌ رییس اتحادیه فروشندگان زعفران:

افزایش قیمت زعفران باعث کاهش سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی شد

نایب‌رییس اتحادیه فروشندگان زعفران درخصوص تاثیر افزایش قیمت زعفران طی چند هفته اخیر اظهار داشت: این افزایش قیمت باعث پایین آمدن فروش خارجی زعفران شده است.به گزارش ایانا، به نقل از پایگاه خبری بین‌المللی زعفران، عباس‌زاده افزود: در حال حاضر نیز این خرید کاهش یافته و خریداران خارجی نیز به نسبت سال‌های قبل کاهش یافته‌اند.وی ادامه داد: در ابتدا سرمایه‌گذاران خارجی افزایش قیمت را استراتژی دولت ایران برای تحمیل زعفران می‌دانستند اما کم‌کم متوجه شدند که این افزایش قیمت به دلیل کاهش تولید است.وی با انتقاد از ادامه روند افزایش قیمت زعفران گفت: راه مقابله با این روند کاهش مصرف است. نایب‌رییس اتحادیه فروشندگان زعفران با اشاره به این‌که زعفران نیاز به حمایت سازمان جهاد کشاورزی دارد، گفت: زعفران از کالاهای ضروری در سبد کالاهای مصرف‌کننده نیست و تنها اشخاصی که توان خرید این محصول را دارند آن را مصرف می‌کنند.