هرچند ایران عضو سازمان بین‌المللی کار است اما این عضویت هیچ ارتباطی به اعضای هیات مدیره کانون ندارد و نیازی نیست که ILO، هیات‌مدیره کانون عالی کارفرمایان را تایید کند. بهاءالدین ادب، سخنگوی کانون عالی کارفرمایان، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه جلسه هیات‌مدیره چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد، گفت: در این جلسه نمایندگان کانون در شورای‌عالی کار معرفی می‌شوند.او افزود: در حال حاضر تعیین اعضای شورای‌عالی کار در اولویت قرار دارد، اما نمایندگان کانون در سایر مجامع سه جانبه و بین‌المللی همچون ILO، ستاد بن، شورای‌عالی اشتغال، شورای‌عالی تامین اجتماعی و عضو ناظر برعملکرد سازمان تامین اجتماعی به زودی انتخاب خواهند شد. ادب با بیان اینکه بحث دستمزد در حال بررسی در کانون عالی است، تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک به جمع‌بندی نهایی در این زمینه دست پیدا کرده و به نمایندگان کانون عالی در شورای‌عالی کار برای تصویب در شورا، ابلاغ خواهیم کرد. وی تاکید کرد: کانون عالی به ثبت رسیده است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

سخنگوی انجمن صنفی کانون عالی کارفرمایان ایران همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری موج، با انتقاد از اعمال سیاست‌های قانون فعلی کار در کشور گفت: اعمال این سیاست‌ها موجب تضییع حقوق انسانی کارگران می‌شود.ادب، بر لزوم بازنگری در قانون کار تاکید کرد و گفت: قانون کار در گذشته با توجه به شرایط ویژه‌ای در کشور به تصویب رسید. در حال حاضر این قانون ناکارآمد شده است و باید همراه با تحولات سیاسی و اقتصادی کشور به روزشود.

وی تصریح کرد: اعمال سیاست‌های قانون کار موجب شده کارگران از حداقل‌های معیشت برخوردار نباشند.با تاکید براین مطلب که قانون فعلی کار در حال حاضر منافع کارگران و کارفرمایان را تامین نمی‌کند افزود: این قانون در شرایط فعلی تنها حافظ منافع دولت است و به صورت یک جانبه عمل می‌کند.وی تاکید کرد: قانون کار تنها زمانی می‌تواند کارآمد تلقی شود که در آن اصل سه جانبه‌گرایی به صورت یکسان رعایت بشود.

اوسیاست‌های غلط قانون فعلی کار را یکی از دلایل اصلی افزایش نرخ بیکاری دانست و افزود: اگر این قانون مورد بازنگری جدی قرار نگیرد می‌توان پیش بینی کرد که روند بیکاری تا پایان برنامه توسعه به دو برابر در کشور افزایش یابد.

سخنگوی کانون عالی کارفرمایان یکی از راه‌های ایجاد اشتغال در کشور را حمایت از کارآفرینان دانست و گفت: قانون کار به طور جدی از کارآفرینان حمایت نمی‌کند بلکه تنها موجبات نگرانی آنها را فراهم می‌کند.