متمم بودجه امروز در مجلس

دنیای اقتصاد - همزمان با تدوین بودجه سال آینده در دولت، مدیرکل دفتر اقتصاد کلان سازمان مدیریت که پس از رییس و معاون اقتصادی این سازمان به مرد سوم بودجه در کشور مشهور است، دیروز از مقام خود استعفا کرد، شایعه استعفای وی همزمان با تغییر رییس سازمان مدیریت نیز مطرح بود. رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی:

مشکلات دستگاه‌های اجرایی در تعامل با سازمان حل می‌شود

مدیرکل دفتر اقتصاد کلان سازمان مدیریت استعفا کرد

در ادامه تحولات در سازمان مدیریت رامین پاشایی فام هم از سمت مدیرکلی دفتر اقتصاد کلان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استعفا کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، گفت: از دیروز از سمت مدیرکلی اقتصاد کلان سازمان مدیریت استعفا کردم و دیگر مسوولیتی در سازمان مدیریت ندارم. پاشایی فام، افزود: مساله کناره‌گیری من از سازمان مدیریت از مدت‌ها قبل مطرح بود و ربطی به تعویض ریاست این سازمان ندارد. در همین حال، بحث رفتن سید منصور عراقی معاون رییس سازمان مدیریت از موسسه عالی آموزش و پژوهش این سازمان نیز بسیار جدی شده است.

گفته می‌شود وی در روزهای پایانی فعالیت فرهاد رهبر در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، از ریاست این موسسه استعفا کرده بود. علی طیب نیا و فرهاد دژپسند، نیز که به ترتیب معاونان اقتصادی و امور تولیدی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودند، از آبان ماه از این سازمان به جای دیگر نقل مکان کردند.

دنیای اقتصاد- امیرمنصور برقعی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در نهمین نشست دوره‌ای مدیران کل دفاتر وزارتی ضمن تاکید بر ضرورت تعامل بین سازمان و دستگاه‌های اجرایی گفت: شیوه جدید تعامل سازمان مراجعه به دستگاه‌های اجرایی و شنیدن مسائل و مشکلات آنها از نزدیک است و انتظار داریم در این نشست‌ها با طرح صریح مسائل، راهکارهایی برای رفع مشکلات موجود بیابیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت، معاون رییس‌جمهور با تشریح و تبیین مبانی تعامل بین دستگاه‌ها و سازمان، افزود: نوعی فاصله بین سازمان و دستگاه‌های اجرایی احساس می‌شود، باید دلایل این جدایی‌ها شناسایی و برای حل آن اقدام جدی و عاجل به عمل آورد. وی گفت: ما به سهم خود تلاش می‌کنیم این روحیه تعامل، گسترش یابد و از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم چنانچه مشکلاتی در این زمینه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور دارند، اعلام کنند سازمان هم تلاش می‌کند در چارچوب قوانین و مقررات برای حل آنها چاره‌اندیشی کند.

معاون رییس‌جمهور، با بیان این مطلب که کوچک‌کردن پیکره دولت هرگز به معنای کم‌کردن از حجم سر و مغز دولت نیست، گفت: ممکن است برخی از اندام‌های دولت دچار رشد نامتوازن باشند، اما برای کوچک‌کردن دولت نباید مغز را تحت فشار قرار دهیم. در کوچک‌کردن دولت مباحث تناسب و اندازه دستگاه‌ها و توانمندی‌ آنها باید به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

وی نقش دفاتر وزارتی را در ساختار دستگاه‌های اجرایی مهم عنوان کرد و افزود: دفاتر وزارتی مشاوران امین مسوولان دستگاه‌ها و نقطه اطمینان آنها هستند. این واحدها مسوولیت تنظیم روابط داخلی ستاد عمومی دستگاه‌ها و برقراری تعامل داخلی و خارجی آنها را بر عهده دارند.

گزارش نظارتی فردا آماده می‌شود

از سوی دیگر مدیرکل روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، نیز ضمن اشاره به برگزاری جلسات مختلف با دستگاه‌ها گفت: در حال حاضر دستگاهی مشکلات خود را مطرح می‌کند و درنهایت جمع‌بندی لازم صورت می‌گیرد و سپس سازمان مدیریت بودجه را نهایی می‌کند.

فضل‌ا... میرزاوند، که به زودی جای خود را به دیگری واگذار می‌کند، اضافه کرد: ما با تک‌تک دستگاه‌ها جلسه گذاشتیم و از روز شنبه هر روز وزیر و رییس هر دستگاه به اتفاق سه نفر از معاونان مرتبط به مدت یک‌ساعت فرصت داشتند که به ارزیابی کلی دستگاه زیرمجموعه خود بپردازند و هر روز با رییس سازمان و معاونان ذی‌ربط و مدیرکل دفتر تلفیق راجع به سقف‌ها و تنگناهایی که ممکن است در بودجه ۸۶ مواجه شوند تبادل‌نظر کردند.

به گفته وی، اقدامات لازم برای تهیه کلیات اولین گزارش نظارتی در برنامه چهارم توسعه در دفاتر مختلف سازمان مدیریت آغاز شده و فردا این کار به پایان می‌رسد.

میرزاوند، در گفت‌وگو با «ایسنا»، عنوان کرد: لایحه بودجه ۸۶ برای تدوین تبصره‌ها به سازمان مدیریت بازگشته و به معاونت‌های زیرمجموعه این سازمان دستور داده شده تا هرچه سریع‌تر تا چند روز آینده اولین گزارش نظارتی برنامه چهارم توسعه را تهیه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جایگزین دو تن از معاونان سازمان مشخص شده‌اند یا خیر؟ توضیح داد: حضور دو نفر از معاونان هنوز مشخص نشده است و رییس سازمان در غیاب این دو معاون کارها را انجام می‌دهد و به طور کلی کارها در غیاب این دو معاون صورت می‌گیرد و فقط برای امضای نهایی به دفتر رییس سازمان فرستاده می‌شود.