شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران چهار سال دیگر (سال ۲۰۱۱ میلادی) وارد ناوگان حمل ال.ان.جی دنیا خواهد شد. مهندس محمد سوری مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با بیان این مطلب افزود: به زودی قرار است ایران حمل کننده سالیانه ۳۲ تا ۴۵میلیون تن گاز مایع به صورت ال.ان.جی باشد که ساخت تعداد ۶۰فروند کشتی برای این موضوع پیش‌بینی شده است.

وی همچنین تصریح کرد: به فکر ایجاد شرکت‌های اقماری جدیدی برای حمل مواد پتروشیمی هستیم.

سوری گفت: تولید محصولات پتروشیمی در حال حاضر سالانه بین ۱۶ تا ۱۸‌میلیون تن بوده و باز هم در حال افزایش است، همچنین بخشی از این مواد، مایع هستند که کشتی‌های مخصوص کانتینری برای حمل دارند.

به گزارش شانا به نقل از نشریه شرکت ملی نفتکش ایران، وی ادامه داد: شرکتی تحت عنوان شرکت پتروشیمی پارس با مشارکت شرکت ملی نفتکش، کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت بازرگانی پتروشیمی ایجاد شده که قرار است ناوگانی متشکل از حدود ۱۰۰فروند کشتی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش، تصریح کرد: این شرکت در طی فعالیت دو ساله خود که با کشتی‌های استیجاری در حال کار است از سودآوری خوبی برخوردار است.

سوری با بیان این مطلب که شرکت جدیدی هم برای حمل نفت‌خام دریای خزر تشکیل شده است، اظهار کرد: از طریق خط لوله بندر نکا و پالایشگاه نفت تهران و تبریز روزانه ۱۲۰هزار بشکه نفت سواپ می‌شود.

وی ادامه داد: با پیش‌بینی افزایش سواپ نفت خزر به ۳۰۰هزار بشکه نفت خام، سفارش ساخت شش فروند نفتکش ۶۳هزار تنی به شرکت‌های داخلی و خارجی ارائه شده است.

سوری گفت: کشتیرانی جدیدی را در حال تاسیس داریم که ۳۰درصد سهام آن متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران خواهد بود.