پرونده شهلا جاهد همچنان در دفتر رییس قوه‌قضائیه است

پرونده شهلا جاهد همچنان در دفتر رییس قوه‌قضائیه است و خبر ارسال آن به شعبه تشخیص صحت ندارد. عبدالصمد خرمشاهی، وکیل‌مدافع متهم با اعلام این خبر افزود: چند روز پیش خبری در برخی مطبوعات منتشر شد در مورد ارسال پرونده موکلم به شعبه تشخیص دیوان عالی کشور، به همین خاطر صبح سه‌شنبه برای بررسی موضوع به شعبه تشخیص رفتم.

وی افزود: پس از بررسی موضوع متوجه کذب بودن این خبر شدم بنابراین پرونده موکلم همچنان در دفتر آیت‌ا... شاهرودی است.

این وکیل دادگستری ادامه داد: اجرای حکم شهلا با اعمال ماده ۲ اختیارات رییس قوه‌قضائیه متوقف شده بود.

شهلا متهم است ۱۷مهرماه سال ۸۱ همسر ناصر محمدخانی، فوتبالیست سرشناس را به قتل رسانده است که پس از ۲ جلسه محاکمه به قصاص محکوم و حکم مجازاتش از سوی قضات دیوان‌عالی کشور تایید شد.

پرونده قتل لاله سحرخیزان در تاریخ ۱۷ مهرماه ۱۳۸۱ با کشف جسد این زن که همسر بازیکن و مربی سابق تیم پرسپولیس، ناصر محمدخانی بود، در دایره ۱۰ پلیس آگاهی تهران تشکیل شد.

ماموران در ابتدا یکی از اقوام مقتول را که برای گرفتن مدارکی از ناصر محمدخانی از شیراز به تهران آمده بود دستگیر کردند که پس از بازجویی و تحقیق از او مشخص شد این مرد هیچ نقشی در قتل نداشته و با دستور قاضی او آزاد شد.

ماموران سپس به تحقیقات خود ادامه دادند و مشخص شد روز قتل همسر ناصر محمدخانی، زنی به بانک مراجعه کرده و با چک سفید امضایی از ناصر و نوشتن مبلغ مورد نظرش از حساب ناصر محمدخانی برداشت کرده است.

با همین سرنخ مشخص شد که ناصر محمدخانی از چهار سال و نیم قبل با این زن ۳۴ ساله به نام شهلا که پرستار بیمارستان بود، رابطه دوستی داشته و برای او یک آپارتمان خریداری کرده بود که گاه به گاه به دیدن وی می‌رفت.

در ادامه کارآگاهان دایره ۱۰ پلیس آگاهی این زن را دستگیر کردند ولی او در تمامی‌مراحل بازجویی منکر قتل شد تا اینکه پس از حدود یک سال لب به اعتراف گشود و به قتل اعتراف کرد، اما پس از چند روز اعترافات خود را پس گرفت و منکر قتل لاله سحرخیزان شد. سرانجام پس از ۲۰ماه از زمان قتل، جلسات محاکمه متهم به قتل برگزار شد و او همچنان منکر قتل شد.

شهلا در سومین جلسه دادگاه یکی از دوستان ناصر محمدخانی را عامل اصلی این جنایت معرفی کرد که در جلسه چهارم محاکمه که به صورت غیرعلنی از او تحقیق شد قاضی به اتهام او رسیدگی کرد و آن مرد به دفاع از خود پرداخت.

به این ترتیب قاضی فخرالدین جعفرزاده پس از ۴ جلسه محاکمه که ۳ جلسه آن به صورت علنی و آخرین جلسه آن به صورت غیرعلنی برگزار شد، خدیجه جاهد معروف به شهلا متهم ردیف اول پرونده را به اتهام قتل فاطمه (لاله) سحرخیزان به قصاص نفس (اعدام) محکوم کرد.

پس از صدور حکم عبدالصمد خرمشاهی، وکیل مدافع شهلا اعتراض خود را نسبت به حکم اعلام کرد و نامه‌ای به دفتر آیت‌ا... ‌هاشمی‌شاهرودی فرستاد که رییس قوه‌قضائیه پس از این ماجرا دستور توقف حکم را داد که پرونده برای بررسی بیشتر به شعبه ۷ تشخیص دیوان‌عالی کشور فرستاده شد. قضات این شعبه نیز پس از بررسی پرونده حکم صادره را تایید کردند.