کمپانی اینتل اعلام کرد، برنامه شرکت خود مبنی بر اینکه پردازنده‌های تک هسته ای سری Core ۲ Duo را تولید کند لغو شده است و به جای آن پردازنده‌های دو هسته‌ای جدیدی از سری پنتیوم در اوسط سال ۲۰۰۷ عرضه می‌کند. این سری که E۲۰۰۰ نام دارد قرار است خواسته‌های اینتل برای کسب بازار در سری پردازنده‌های با قیمت پایین را تحقق بخشد.

این پردازنده‌های دو هسته ای جدید که ترکیبی از معماری پنتیوم و Core هستند قرار بود پردازنده‌هایی با مدل‌های ( E۲۱۴۰ (۱.۶۰GHz و ( E۲۱۶۰ (۱.۸۰GHz باشند که دارای دو هسته و یک‌مگابایت L۲ کش در هر هسته بوده و شبیه معماری Core است. همچنین قرار بود این پردازنده‌های دو هسته‌ای بر مبنی تکنولوژی ۶۵نانومتری، استوار باشند.

اما پردازنده‌های جدید سری E۲۰۰۰ در بعضی از ویژگی‌ها متفاوت می‌باشند. این تفاوت شامل تبدیل باس پردازنده‌ها به ۸۰۰ مگاهرتز، ۲ مگابایت L۲ کش برای دو هسته و نهایتا حذف تکنولوژی VT در آنها است. اما در عوض این مدل دارای تکنولوژی ۶۴بیتی است.

لازم به ذکر است، که اینتل با عرضه ای این سری جدید در سه ماه اول سال ۲۰۰۷ قصد دارد پردازنده‌های سری ۵۰۰/۶۰۰ پنتیوم ۴ اینتل و سری‌های ۸۰۰/۹۰۰ ، پنتیوم D را از رده خارج کند و با این کار به نحوی دیگر بازار را در دست گیرد.

قیمت این پردازنده‌ها هنوز مشخص نیست، اما اعلام شده که اینتل می‌خواهد آنها را با قیمتی پایین‌تر از پردازنده‌های پنتیوم D روانه بازار کند.