گوگل به اعضای میل لیست Google Video ویروس فرستاد

گوگل به‌طور اتفاقی سه عدد ایمیل به اعضای گروه Google Video فرستاد که به اشتباه این ایمیل‌ها حاوی ویروسی با نام Kapser.A worm بودند. Kapser.A همان ویروسی است که با نام Kama Sutra نیز مشهور است. بر طبق گزارش سایت PC World حدود ۵۰۰۰۰ عضو این ایمیل‌ها را دریافت کرده‌اند و بعد از آن گوگل توانسته است این پست‌ها را از قسمت آرشیو حذف کند. سخنگوی شرکت گوگل می‌گوید: «یکی از ناظران داخلی به اشتباه به ایمیل‌های حاوی ویروس اجازه داده است تا ارسال شوند. ما به سرعت این اشکال را مشاهده کردیم و توانستیم خیلی سریع اخطارها و دستورالعمل‌های لازم را به دریافت‌کنندگان این ایمیل‌ها ارسال کنیم.»

شرکت گوگل از کاربران عذرخواهی کرده است و پیشنهاد کرده است که کسانی که به این ویروس آلوده شده‌اند از ضد ویروس Norton در قسمت Google Pack به‌طور رایگان استفاده کنند!

«آلان شیمل»، رییس استراتژی شرکت StillSecure در این مورد می‌گوید: «اگر نگوییم همه، ولی بیشتر ابزارهای ضد ویروس قادر به شناسایی این کرم خواهند بود پس تا حدودی خطر این اشتباه کم است.»

اما شرمساری گوگل از اینجا باید باشد که بیشتر شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس ایمیل از یک ابزار ضد ویروس نیز برای اسکن ایمیل‌های حاوی فایل بهره می‌برند مانند: Yahoo, AOL, Hotmail, Google G-Mail و غیره و شرکت گوگل باید برای سرویس Google Groups نیز چنین قابلیتی را طراحی کند.