نماینده میناب درباره گرانی قیمت کالاها مخصوصا در ماه مبارک رمضان گفت: جلوگیری از گرانی‌ قیمت‌ها عزم دولت و هماهنگی وزارتخانه‌ها را می‌طلبد. علی معلمی‌پور بحث گرانی را در دو مقطع ماه رمضان و عید نوروز به دلیل نیاز مردم و بالا رفتن تقاضا دارای فشار روانی دانست و اظهار کرد: هر سال دولت‌های مختلف وعده‌هایی می‌دهند و امسال تدابیری تحت عنوان طرح ضیافت و واردات برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها اتخاذ شده، اما علت موفق نبودن این برنامه‌ها، ناهماهنگی است.

وی افزود: بازار و اقتصاد یک مقوله چند بعدی است که متغیرهای بسیاری در آنها دخالت دارند و این امر به کار کارشناسی و هماهنگی وزارتخانه‌ها و زیرمجموعه‌های آن نیاز دارد.

نایب‌رییس کمیسیون کشاورزی ادامه داد: سیاست‌هایی در برنامه سوم و چهارم تدارک دیده شده که یکی از آنها تعامل فعال با اقتصاد جهانی است و باید با یک رویکرد علمی و چند بعدی برنامه‌ و خط مشی به صورت پایدار و نه مقطعی برای جلوگیری از گرانی محصولات اجرا شود. وی با اشاره به این‌که در زمان‌هایی صادرات دام را ممنوع اعلام و از طرف دیگر در مقاطع مختلف واردات گوشت را آزاد یا ممنوع می‌کنیم، اظهار کرد: به همین ترتیب بدون روند و در نظر گرفتن مولفه‌های مختلف و

خط مشی اساسی که در برنامه چهارم‌ و سوم تنظیم شده است و بدون توجه به متغیرهای اثرگذار در اقتصاد و بازار، تصمیم‌های مقطعی گرفته می‌شود.

نماینده میناب بازار ایران را دارای پیچیدگی‌ و درهم‌آمیختگی دانست و گفت: دولت‌های مختلف نمی‌توانند روند گرانی را کنترل کنند، مگر این‌که با یک برنامه حساب شده و عینی در جهت بهبود اقتصاد کشور گام بردارند. وی درباره‌ فعالیت دلال‌های اقتصادی و کنترل نکردن آنها گفت: مسائل و مشکلات عمقی وزارتخانه‌ها با تعویض دولت‌ها حل نمی‌شود، در واقع این مشکل باید به صورت ریشه‌ای و با یک برنامه هماهنگ در همه وزارتخانه‌ها رفع شود.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی در ادامه اظهار کرد: در این راستا باید تعرفه‌های گمرکی داده شده و سوپاپ‌های اقتصادی به شکل مستمر ایجاد شود، البته دولت هم باید قوانین را اجرا کند.